2010. április 4., vasárnap

Seregkoncepció

Nos, akkor valahol el kell kezdeni, nemde?
Előrebocsátom, a következőkben nem szentírást, kőbe vésett igazságot, és még csak nem is a biztos győzelem receptjét írom le (ez 2 darab 6-ra, és 2 darab 1-re cinkelt kocka lenne egyébiránt ;) ), csupán saját véleményemet.

Mint azt sokan tudják rólam, CSM sereggel játszom versenyszerűen, azon belül is közelharci sereggel, melynek magját twinlash, berzák és oblik alkotják.
Most belekezdhetnék a codexben található egységek elemzésébe egyesével, viszont ennek sok értelmét nem látom, ilyen fejtegetés végtelen mennyiségű van különböző fórumokon. Ehelyett első körben pontszámtól függetlenül bemutatom a seregem koncepcióját az alapoktól, működését, mire jó, mire nem jó, miért is döntöttem emellett.

HQ választás a majdnem minden CSM versenysereg alapját képező Lashprince, mégpedig 2.
Gyengébbek kedvéért: Daemon Prince with/ Wings, Mark of Slaanesh, Lash of Submission.
Hogy miért is olyan nagyszerű Ő(r)dögössége?
Először is a 40k seregei közt egyedülálló varázslat, a Lash miatt, amivel az ellenfél (nem jármű) egységeit mozgathatjuk, nem kis taktikai előnyt szerezve ezzel.
Szárnyas MC (monstrous creature), remek statokkal: WS7, BS5, S6, T5, W4, I6, A4, Ld10, Sv 3+/5+. Közelharcban a járművek hátsó páncéljára 6+2D6 páncélátütéssel a Land Raider ellen is vannak esélyei, gyengébb páncélokat pedig reggelire fogyaszt. Ezen felül páncél nincs ellene, minimál-troopok rettegjetek!
Az Eternal Warrior USR-nek köszönhetően pedig instant kill ellen is védett, azaz mind a 4 sebet le kell róla püfölni.
Nem utolsósorban pedig mindezt potom 155 pontért tudja.

Heavy Support, azaz tüzérségi szerepkört az obliteratorok töltik be, akik szintén bérletesek a versenylistákban. Lascannon, Multimelta, Plasma cannon, TL Flamer, TL Plasma gun, TL Meltagun és Powerfist sorakozik arzenáljukban, melyekből fázisonként választhatnak egyet, aminek épp a legnagyobb hasznát veszik. Nem tudok még egy osztagról, amely egyszerre veszélyes járművekre és tömegekre közel s távol, valamint közelharcban sem csak állja a sarat, de óvatlan IC-ket S8-al győz meg az igazáról. Hab a tortán a SnP USR, amivel mozgás után is lőhetnek, megnehezítve a bujkáló tankok dolgát.

A Troop választást szándékosan hagytam utoljára, mivel tudtommal nem sokan játszanak ezzel rajtam kívül.
A minimális létszámú ponton ücsörgő osztagokon túl ugyanis nagy létszámú berzerker osztagokat használok, akiknek célja mielőbb közelharcba kerülni, és ott az ellen vérét venni.
Erre a szerepre maximálisan alkalmasak, WS5-el a leggyakoribb egységeket 3+on eltalálják, rohamból S5-el a gyengébbeket 3+, vagy akár 2+on sebzik, és még a masszívabb dögök ellen is jobbak az esélyeik. Persze az 5-ös erő magában még nem nagy szám, ilyet sokan tudnak. Amit kevesen csinálnak utánuk, hogy egy rohamból 36 S5 és 4 S9 ütést adnak le (10 berza PF-el), hála Khorne jelének, rohamból fejenként 4et ütnek.

Transport: Ahogy fentebb említettem, ez egy verekedős sereg, aminek célja közelharcban megverni az ellenfelet. A képességek megvannak hozzá, egy feladat maradt: eljutni a közelharcig, és lehetőség szerint nem elvérezni félúton. Ezt persze könnyebb mondani, mint megtenni.
Egy biztos, szállítójárműre lesz szükségünk.

2 választásunk van, vagy az olcsó, de törékeny Rhinot vesszük igénybe, ami mindössze 35 pont (egyes wargearek többe kerülnek), és ezért túlélési képességeit a suzukihoz lehet hasonlítani: egy nagyobb kutya már ellenfél. Az észvesztett robogás és az egyszer bevethető füstgránátok persze segítenek valamit a helyzeten, de a legjobb módszer még így is az ha 2-3 rhino jut 1 osztagra, így a tönkrement gépből átszállunk egy másikba, és azzal talán már elég közel érünk.

A másik lehetőség a Land Raider, ami körbe 14es páncéllal büszkélkedhet, amit már magában nem egyszerű megsebezni, emellé még plusz páncélzattal vagy akár egy démonnal is tuningolhatjuk a verdát, hogy a crew stunned effekt miatt se fájjon a fejünk. Apró szépséghibája csupán, hogy ezeknek mindnek ára van, nem is kevés. Konkrétan vehetnénk helyette még egy osztag berzerkert. Persze ez a kisebbik gond, a nagyobbik az, hogy páncélok, démonok ide vagy oda, egy szerencsés rakéta már immobillá teszi, egy lascannon pedig fel is robbanthatja kedvenc páncélosunkat, másodpercek alatt szabadítva meg seregünket igen tetemes pontértéktől.
A választás tehát nem könnyű.


Van már elég egységünk, ideje hogy sereget csináljunk belőlük!


A felállásnak döntő szerepe lehet egy csatában, s rohamseregről lévén szó, logikus az ötlet, hogy mindenkit a rajtvonalra, és a startpisztoly dörrenésekor előre!
Nagy vonalakban én is ezt szoktam tenni, de ennél azért árnyaltabb a helyzet.

Mivel a sereg mozgékonysága a szállítójárművekben és a Princekben merül ki, felálláskor eldől, kinek mi lesz a szerepe a csata során. Tekintettel az ellenfél tűzerejére, ami többnyire bővelkedik Ap 1-2 fegyverekben, a princeket szinte kivétel nélkül a rhinok takarásába teszem, hogy legalább egy fix 4+t dobhassanak bármi ellen. Ha LR-t viszek, az még jobb, az teljesen ki tudja takarni őket, így teljesen meg is úszhatják az első kört.
A rhinokat általában oldalazva állítom be, a hátukat egymás felé, így legalább AV11-re lövik őket, és a princeket is nagyobb szögben takarják. A princek és a rhinok közt érdemes hagyni némi helyet, arra az esetre, ha egyből kilövik a gépet. Ha robban, akkor szinte mindegy, de ha csak roncs, akkor sokat segít a helyzeten, ha nem az ellenfél orra elé kell kiszállniuk a srácoknak, hanem a roncs mögé, takarásba tudnak bújni, amíg lehetőséget kapnak reagálni. Az oblikat pedig fedezékbe, akár erdőbe célszerű felrakni, ami úgysem lassítja őket, de a 4+ fedezéket adja. A pontfoglaló minimáltroop pedig szintén erdőben áll fel a pont mellé, hogy az első indokolt esetben hasra vágja magát 3+ coverbe. Nekik semmi más dolguk nem lesz, mint túlélni a csatát.
Ilyen felállásból a berzák és a princek várják a startot hogy lerohanják az ellenfelet, az 5 fős CSM vagy plaguemarine osztag pedig az oblik védelmében malmozik az saját ponton, minden kész, hogy kezdődjék a vérontás!

Az pedig hogy a meccs közben kivel mit érdemes csinálni, leginkább az ellenfél, a terep és a játszott küldetés függvénye, ezeket majd a következő postban részletezem.

Üdv!
Daxora

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése