Üdv ismét!
Az utóbbi időben nem igazán volt időm a blogra írni, na hallgathattam is Kabát miatta, de végül is jogos. Mondjuk, írnék én, ha lenne időm, de sajnos nincs. Klubba havonta kb 1szer jutok le, a GT-s listámmal pl. egy tesztcsatát sem játszottam a verseny előtt. Így jár, aki a bme-re jár.
Ahogy visszanéztem a blogot, itt még a démonos tesztek a legutóbbiak. Nos, akikkel rendszeresen beszélek, azok tudják, hogy azzal a sereggel végeztem.
Bár nagyon hangulatos, és tényleg egyedi, nem látom benne, hogy egy versenyen pl hogy tudná megállni a helyét, amikor a tesztek alatt 1-1 döntetlenért is vért izzadtam, de az esetek többségében simán csak legyalulták minden egységemet a pályáról.
Külön-külön az egységekkel még nem is lenne baj, némelyik talán túlárazott, de az megesik máshol is. HQ-ból iszonyat dolgokat lehet kihozni, az elitet azt hiszem, nem kell bemutatnom. A troopjai drágák szvsz, de a plaguebearer a játék talán legjobb pontfoglaló egysége. A fast és heavy választások már soványabbak, de elmennének. Viszont ami tönkrevágja az egészet, az a buzi Deep Strike szabályuk, miszerint az egész sereg „valamikor, valahol” majd beesik a pályára. A reservekre alapból se könnyű taktikát építeni, a démonoknál az egész sereg kötelezően reserve, szóval kb lehetetlen tervezni, annyira pedig nem kemények, hogy még ezt is kibírják izomból. Emellett nincs reális esélyük tankokat kinyitni, szóval az egyébként ígéretes osztagok egyszerűen nem állnak össze sereggé.
És most nem mennék bele összehasonlítgatásokba, hogy a BA-nál egyesek séróra megkapják, hogy DS-ből nem, vagy csak 1 D6ot szóródnak, ellenben azok, akik a warpban élnek, és gyakorlatilag rutinból jönnek elő, azok szóródjanak csak rendesen, mint az utolsó nyomi ig ejtőernyősök. Hagyjuk…
A modelek szépek lennének, konverziós lehetőség is van bennük bőven, de annyira nincs sok pénzem, hogy csináljak egy sereget a polcon díszelegni, meg különben is azért akarok új sereget, mert 4 éve CSM-el játszom, és ideje egy kis változatosságnak.
Hogy mi ez a változatosság? A Dark Eldák.
Az egész sereg alapjaiban más, mint bármely másik, és hangulatosak (Slaanesh hívők, szóval marad egy kis kapocs a káosz felé ;) ) . Az új modellekkel pedig, megvettek kilóra. Gyönyörűek, dinamikusak, és egyszerűen hozzák azt a feelinget, amiért én belekezdek egy seregbe.
Persze mindez megvolt a démonoknál is, de velük ellentétben a kis szadisták egy teljesen használható, sokoldalú codexet is kaptak, ami azért igen fontos, ha az ember esetleg versenyre is szeretné majdan elvinni őket.
Külön öröm, hogy miközben Boneheart kollégával kitárgyaltuk az új egységeket, nem igazán találtunk olyat, ami teljesen hasznavehetetlen lenne. Persze biztosan kialakulnak majd a favorit kombók, de azért esélyes, hogy nem csak egy, esetleg 2 ilyen lesz a codexben.
Persze nem minden habos torta, ritka drága lesz ez a sereg! A troopokat kivéve 3-5 fők vannak a dobozokban, ami a hellionoknál nagyságrendekkel jobb, mint az eddigi fém blisteres kiszerelés, de 5000 ft-ért még mindig 90 pontot kap az ember a seregébe. A reavereknél pedig dobozonként 66 pontot.
A másik dolog, ami szerintem problémás lesz, az a spec fegyverek hiánya. A warrior boxban van mindenből 1-1 darab, ami a troop választáshoz kb elég, de ugyanebből a dobozból kellene kirakni az elite warriorokat is, ahol kb mindenkinél lehet valami, így rakjon össze az ember egy 10 fős Shardcarbines osztagot. És akkor a kvázi kötelező raiderekről, ravagerekről még nem is esett szó…
Akkor térjünk is át egy fokkal konkrétabb témára, milyen seregekben látok fantáziát, így a teóriahammer szintjén:
Lövős, kabal sereg: Az, aminek hangzik, egy első sorban warriorokra, és truebornokra építő lista, rengeteg lövéssel.
HQ:
Archon w/ Shadow field, Soul Trap, Electrocorrosive whip, phantasm grenade launcher
Haemonculi w/ Dark Gate
Haemonculi w/ Orb of despair, Cascet of flensing
Haemonculi w/ Soul Trap, Venom blade, Liquifier gun
Elites:
3 Trueborn w/ 2 Dark lance
3 Trueborn w/ 2 Dark lance
7 Incubi w/ Raider Transport w/ Grisly trophies
Troops:
10 Warrior w/ Dark Lance
10 Warrior w/ Dark Lance
5 Warrior w/ Blaster, Raider transport w/ Grisly trophies
9 Wracks w/ Liquifier gun, Raider transport w/ Grisly trophies
Fast Attack:
9 Scourges
Heavy Support:
Ravager w/ Grisly trophies
Ravager w/ Grisly trophies
Razorwing Jetfighter
1849 pts
Ahogy működni képzelem:
Támadó részleg:
Archon+ CC haemo az incubikkal mielőbb CC-be, lehetőleg elit osztagokra vadászva
Scourgeok egy lövős haemoval kezdenek, majd elrepülnek mellőle, viszik a tokent, innentől monsztákra, kis létszámú elit osztagokra, és egyéb finomságokra vadásznak.
A scourgeoktól kivált haemo beszáll a warriorok mellé a raiderbe, és nyomás előre. 1 Lance a repcsin és egy blaster az osztagnál akár jól is jöhet, plusz a haemonál is ijesztő az S10 sablon.
Az utolsó Haemo a wrackekhez csatlakozik, akiknek így FnP és FC lesz, így már egész potenciális közelharci osztagot kapunk.
Védő részleg:
Truebornok, 10 fős warrior osztagok hátulról kempelnek D lancekkel. Ügyesen helyezkedve max az egyik osztagot kell beáldozni egy esetleges outflankelő osztagnak, utána a többiek szénné lövik.
A heavy support úgyszintén hátulról, a ravagerek a tankokra, a Jet a tömegekre lövöldözik.
A sok Grisly azért van bent, mert egy újradobott 8as Ld szerintem jobb, mint egy sima 9es, főleg, mivel elég sérülékenyek az osztagok.
Egy másik koncepcióm:
Sathonyx-os Hellion lista: Szintén sokat lő, a troopok drágábbak, de sokkal gyorsabbak
HQ:
Baron Sathonyx
Haemonculi w/ Dark Gare, Webway Portal
Haemonculi w/ Orb of despair, Webway Portal
Elites
3 Trueborn w/ 2 Dark Lance
6 Trueborn w/ 4 Blaster, Drachon w/ Agoniser
6 Trueborn w/ 4 Blaster, Drachon w/ Agoniser
Troops
10 Hellion w/ Hellarch, Stunclaw
10 Hellion
5 Warrior
8 Wracks w/ Liquifier gun
Fast Attack:
3 Beastmaster w/ 5 kymera, 4 Razorflock
3 Beastmaster w/ 5 kymera, 4 Razorflock
Heavy:
Ravager w/ Grisly trophies
Ravager w/ Grisly trophies
1847 pts
Haditerv:
Ravagerek, 3 fős Trueborn osztag felállnak lődözni, illetve a 2 nagyobb Trueborn is a pályán kezd raiderben, becsatolva egy-egy Haemonculus, minden más tartalékban.
Ezután, első körben a raiderek előre, Haemonculik kiszállnak (tokent hátrahagyva), nyitják a portált minimum a félpályán.
Ez első körben „csak” 10 D Lance, de innentől a portálokon beugró beastek, hellionok, és 2 maradék troop gyakorlatilag az egész pályát veszélyezteti, akár a beérkezés körében egyből rohamozva. A truebornok is elég jó lőtávval bírnak, és a token, agoniser miatt közelharcban sem teljesen elveszettek. A báró természetesen a stunclawos Hellionokkal érkezik, első sorban az ő dolguk a fedezékben bujkálók kiiktatása, ha úgy alakul, akkor IC-k lopása.
A Haemonculik fő feladata a tokenek illetve portalok behozása, amit elvileg az első kör végére meg is tesznek. Ezen túl a spec wargearek csak azért vannak rajtuk, hogy a későbbiekben is fenyegetést jelentsenek, és vagy tüzet vonjanak el a fontosabb egységekről (ha néhány heavy boltertől megszabadítják a raidereket, már az is sokat jelenthet), vagy ha nem foglalkoznak velük, akkor azok az S10 sablonok még viccesek is lehetnek.
Az egész sereg erősen assault orientált, viszont egy rossz tartalék-dobás elqrja az egészet. Ennek ellensúlyozására, a tankelhárító egységek a pályán kezdenek, és 4 erős osztag vár kint, ebből valamennyi csak bejön 2. körben. A wracks osztag még elmegy közelharcban, de elsődleges célja a warriorokkal együtt az, hogy valahol felbukkannak, és ráülnek az objektívára.
És a végére egy haemonculi Coven lista:
HQ:
Urien Rakarth
Haemonculi
Haemonculi
Elites:
3 Trueborn w/ 2 Dark Lance
4 Grotesque w/ +1S, Aberration, Scissorhand, Raider Transport w/ Grisly trophies
4 Grotesque w/ +1S, Aberration, Scissorhand, Raider Transport
Troops:
10 Wracks w/ 2 Liquifier gun, Raider Transport
10 Wracks w/ 2 Liquifier gun, Raider Transport
10 Wracks w/ 2 Liquifier gun, Raider Transport
10 Warrior w/ Dark Lance
Heavy Support:
Ravager
Ravager
Ravager w/ Grisley Trophies
1846 pts
Egyértelműen a „leglassabb” a három lista közül, és erősen a járműveire van utalva, viszont abból sok van. A wracks és Grotesque raiderek flatout előre, ezzel gyakorlatilag az ellenfél arcába, ott már nem akkora baj, ha kilövik a transportokat. Persze jobb, ha nem, és én tudok kirohamozni. A ravagerek és kabaliták a páncélnyitó részleg, szokás szerint. A terv az, hogy kinyitnak pár transportot, hogy a covenes srácoknak legyen kit berohanni, Urien pedig minél több Wracks-nak ad tokent, ezzel Furious chargeot. Ugyanez az osztag hivatott a tömegek ritkítására is, mivel más nem nagyon képes erre a listában, de nekik az osztagonként 2 flamerrel egész jó esélyeik vannak, ha pedig keményebb ellenfelet akarnak bevállalni, pl termi osztagokat, akkor statisztikailag 6-ból 2 flamer Ap 1-2 lesz, és egyből nem a teljes osztagot kell lekaratézni. Természetesen a grotesquek is kapnak 1-1 IC-t, így S7 rohammal, 19 támadással már tankokat is jó eséllyel nyitnak ki, és 12 seb minden osztagban. Egyedül az S10-től kell félteni őket. A warriorok is kapnak egy IC-t, hogy FnP-vel minél biztosabb lábakon álljanak. Esetleg ők megkaphatják akár Urien-t is, így CC-ben sem veri le őket akárki, illetve a maestro körönként 1 sebet büntetlenül felvállalhat az osztag helyett. Persze pazarlásnak tűnik egy 190 pontos IC-t hátul bújtatni, de neki úgyis első sorban support feladata van, nem az a tipikus „megyek-gyakok” karakter.
Summa summarum:
A megfelelő kezekben brutális dolgokra lesznek képesek a srácok, hisz mindenre, ami szembe jöhet, megvan a válaszuk. Tankok? 10+ lance fegyver. Szörnyek? Végtelen számú mérgező puska, kb mindenkinél. 100+ fős hordák? Sablonok kis, nagy és családi csomagban. És a fent említettek mindegyike félelmetes sebességgel mozog az asztalon, az ellenfél egyedül reserveben tudhatja teljes biztonságban az osztagait. Lehet majd számtalan lövésre, vagy a közelharci erőre is építeni, nem beszélve a különböző trükkös kis ketyerékről, amikből szintén akad bőven.
Ugyanakkor a codex nem egy agybeteg tápos szenny, mint amiket mostanában gw kiadott (tudjátok, kikre gondolok). Nem lesz egyszerű kihasználni az előnyeit, mert minden hihetetlenül törékeny. DE ellen egy heavy bolter már páncéltörő fegyvernek számít, a bolter pedig negálja a legtöbb páncélmentőt, és 3+on sebzi a sereg nagyobbik részét (coven kivétel). Így nem lesz egy könnyű, hibákat megbocsátó sereg, de nekem úgy tűnik, hogy aki veszi a fáradtságot, hogy megtanulja irányítani őket, annál nagyon hálás kis dögök lesznek ezek.
A teóriahammer alapján (mivel eddig csak azt volt lehetőségem kipróbálni), egy nagyon hangulatos, egyedi, sokszínű sereget sikerült összehozni a GW boszorkánykonyhájában. Ez utóbbit kipróbálandó írtam össze 3 elég különböző listát, amelyek bármelyikével szívesen játszanék, mert szerintem van bennük lehetőség.
Szinte biztos persze, hogy ebben a formában egyik sem tökéletes, de nem is ez volt most a célom, inkább csak az ötletelés, a koncepciók felvázolása nagy vonalakban, amit majd ha a figurák is meg lesznek hozzá, tesztek után tudok finomítani.
Üdv mindenkinek!
Daxora
Ui.: Mélyen tisztelt Kozma doktor úr beszólt, így helyesbítek: A dark eldák nem Slaanesh hívei, csak fosnak tőle. Véleményem szerint igazából mindegy, amíg miatta olyanok, amilyenek =D
A vallások legfőbb módszere a hívők megtartására úgyis a félelem nemde?
Kabától meg nyilván kapom majd az észt, hogy faszé' nem teszek be képeket? Úgyhogy most egy különleges akció keretein belül a kedves olvasók linkelhetnek be képeket, amiket szívesen látnának ezen kis iromány mellett!
Szerk: Képek megrajzolva, beillesztve. Kaba
Mivel most az én hátamat mentetted meg a "aztmondtad leszbejegyzés errenemlett" ostorcsapásoktól, szóval nem is néztem, vannak-e képek. (Persze áttekinthetőbbé és figyelemfelkeltőbbé teszi a kép a szöveget, bár Daxinál a tartalom a lényeg, nem a körítés) Úgyhogy köszi!
VálaszTörlésPetrow bácsi is a napokban vesézte ki a kódexet:
http://tengersam.blog.hu/2010/11/05/sotetedes_elott_avagy_miert_jo_jatszani_a_dark_eldakkal
A dark eldar warrior nő vagy pasi? :P
VálaszTörlésNa, ha nem lehet megmondani, akkor sikerült végre egy igazi eldát rajzolnom :D :D
VálaszTörlésMivel a fegyverét úgy tartja, hogy mellrészt takarja, így nem mondható meg. :)
VálaszTörlés