2016. június 21., kedd

KMCS 2. forduló - Készülődés Debrecenben

Üdv Kedves Olvasók!

Vasárnap sikerült összerántani a fiúkat a klubba, hogy a KMCS-s küldetésekből kettőt leteszteljünk. Ez a blogbejegyzés a tapasztalataimról szól, de mivel június 26-ig még titkosak a sereglisták, ezért a versenyen induló seregekről egyelőre nem adok bővebb információt, és képeket sem készítettem a csatákról. Cserébe kaptok másféle illusztrációkat.







A HTBK debreceni csapata három főből fog állni: Exi jön mestervilágos eldákkal, Rozsii jön orkokkal és én a szokásos komorrita eldáimat viszem (ezek a sötét eldák, ha valaki csak így ismeri őket). Hegedűs Csabi (Utao) kollégának, aki csak most ismerkedik a hobbival, összeállítottam egy nagyon alap űrfarkas sereget. Ő nem jön a versenyre, de szükségünk volt úgyis egy beugró emberre, akivel szimulálni tudtuk a négy fős csapatversenyt. Minimál két troopnak raktam neki két grey hunter osztagot lángszóróval, erőöklös falkavezérrel és dozer blade-s rhinóban, főnöknek egy teszkós Wolf lordot fagypengével, egy három fős tündérpajzsos kapalácsos farkaslovasságot és a maradék pontból beraktam egy 20 pontos magányos farkast, aki sajnos túl sok mindent nem csinált. Sajnos szörnyek nem nagyon mászkáltak a pályán, más ellen meg a kis 3+-os mentőjével annyira nem volt nagymenő. Úgy próbáltam összerakni a 750 pontját, hogy legyen benne minimal két troop szállítójárművel (ne lőjék őket szarrá), páncélnyitó képességgel (power fist), de azért pontba még férjen bele az előző kiadásban übertápos farkaslovasság. Nem a legjobb választás, de életemben először raktam össze űrfarkas sereget. Sajnos a csillió lövés miatt egyik grey hunter osztag sem ért be a közelharcba, és a farkasok is csak egy ellenséges elda egységet tudtak bekajálni a két meccsen.



A küldetésekről pár szót. Amint már a zárt esemény fórumán is írtam, a Dawn of War felállás miatt mindneki csak maximum két troopot és egy HQ-t rakhatott fel kezdésnek ÖSSZESEN! Azaz mi ketten Csabival felraktunk egy osztag grey hunter rhinóban a wolf lorddal, én meg egy raiders osztagot. A küldetés megengedte, hogy pálya feléig rakjunk fel, és az ellenség így csak 18”-es távolságra pakolhat fel tőlünk. Na, ezt ki is használtuk, ezért tábla közepére felraktuk a rhinót és mellé az erdőbe a raidert. Az ellenfélnek így elég szűk területre kellett felpakolnia. Amire azonban nem számítottunk, hogy Rozsii ellopta a kezdést, így első körben az összes elda hajó, röppentyű és ork mocsokság egyszerre jött be, mozgott, és a pálya közepén álldogáló szállítójárműveinket egy kíméletlen össztűzzel szarrá-fossá lőtték. Itt ment az izgulás, nehogy már az első körünk előtt letáblázzanak minket, de később Grosh írta nekem, hogy a szabályok szerint csak akkor van letáblázás (game over) ha a játékos körében nem jön fel semmi. Mivel nekem a fél seregem tartalékban volt, ezért csak az űrfarkasokra számítottunk. Lényeg, a lényeg, mire a közelharci egységek átgaloppoltak az ellenfélig, rongyosra lőtték mindenünket, és még a tartalékból érkező osztagaim sem tudtak semmi páncélátütést összekaparni sem a trukkokon (amikről kiderült, hogy szemből 12 helyett 10-es értékűek voltak egy benézés miatt), így a mérgezős fegyvereimet nyugodtan feldughattam a popómba. Csúnyán kikaptunk.



Második meccsen átlós felállás, annihilation. Itt is nyertük a kezdést, és minden közelharci farkas egységet bepakoltunk a 3+-os fedezékbe, hátha megint ellopják a kezdést az orkok. Én a ravagerrel hátrébb álltam, raiderrel meg a szokásos erdőbe. Természetesen Rozsii megint megdobta a hatost a kezdeményre, így kénytelenek voltunk nézni, hogy a 3+-os fedezék ellenére rojtosra szaggatják az egyik rhinót, majd szép lassan a farkaslovasokat is. Mivel nem tudtunk kinyitni megint egy átkozott elda vagy ork szállítójárművet, ezért a mérgezős fegyverekkel is csak a röppentyűket tudtuk lőni. Kikaptunk itt is, de legalább szereztünk pár pontot (összekapartunk 300 pontot meg egy linebreakert).

Mi a tanulság? Ha a trukkot nem lehet szétlőni 5-ös erejű fegyverrel, ott valami szabálybenézés van, illetve ha full lövős sereggel rohanunk szembe közelharci egységgel, az support nélkül hamar megdöglend.
Reméljük versenyen nem fogunk megint egy veteran full lövős páros ellen szívni :)

Üdv:
Kaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése