2012. augusztus 20., hétfő

Furcsa WW2 1. rész - Incursion


Üdv ismét, blogom Olvasói!

Örömmel látom, hogy a Ti fantáziátokat is megmozgatja nagyon a második világháborúnak eme torz, fantáziadús és okkult témákkal is felvegyített elegye. Aki nem olvasta múltkori bejegyzésemet, az erre a linkre kattintva bepótolhatja: LINK.

Tisztelet a kommentezőknek, nagyjából felsorolták a legismertebb képviselőit annak a műfajnak, aminek ismertetésébe kezdtem. Azonban én mégis azzal a darabbal kezdek, amit kihagytak, de már büszke tulajdonosa vagyok, és játszottam is vele, ez pedig az Incursion. A játékot Ysengrin koma ajánlotta fel a közönség számára az Eladó topikban fele áron, így lecsaptam rá gyorsan, megkötöttük az üzletet, és pár nap alatt a kabai lakomban landolt a nem is oly kicsi dobozka.

Aki ismeri a Space Hulk-ot, netalán játszott is vele, az sok hasonlóságot fog felfedezni ezzel a szerzeménnyel kapcsolatban. Az Incursion egy táblás játék, melynek szülője nem más, mint a Grindhouse Games, és forgalmazója ugyanaz, mint a Secrets of the Third Reich-nak, a West Wind Productions.

http://www.grindhousegames.com/pages/incursion-home

http://www.westwindproductions.co.uk/catalog/index.php?cPath=188&osCsid=efe6fa86c827417c12bb9bbec3ea2b5b

Háttértörténet röviden:
1949-ben járunk, és a második világháború még mindig tombol. Hatalmas méreteket ölt a vérengzés világszerte, és az országok a magas szintű technológiai vívmányaikkal, háborús fegyvereikkel akarják  eldönteni a végkifejletet. Van itt minden, ami szem-szájnak ingere: feltámasztott német zombik, náci vérfarkasok, mutánsok, amerikai szuperkatonák Sherman-páncélban, és persze az őrült tudósok, akiket elraboltak, és szökésüket tervezgetik a sötét laborok zugaiban…


A hangulat:
A Gibraltári-szoros tengeralatti mesterséges barlangjaiban titkos német speciális fegyvereket fejlesztő komplexum rejtőzik. A történet kezdetén az amerikai szuperkatonák detroidi egységeikkel nyomulhatunk be, kezdetben felderítési célból. Vagy állhatunk a németek oldalára, hogy tömérdek zombival és egyéb borzalommal fojtsuk meg a tenger alatt a szépfiúkat. A világ nem teljesen kidolgozott és részletekben gazdag, de egy ilyen sötét és titokzatos történettel a fantáziánkat is használhatjuk bátran a balladai homályok kitöltésére.




A játék szabályai:
Nagyon egyszerűek, gyorsak, a szabályok 89%-ban magától értetődőek. Összesen 4 oldal foglalkozik ezek leírásával, majd 4 oldal az egységekkel, és majdnem a fél szabályfüzet a missziókat írja le. A játék menetét legjobban az Eden, az Infinity-hez és a Warmachine-hez egyvelegéhez hasonlíthatnám, csak itt nem fókuszok vannak, hanem akciópontok, command pontok és RP pontok:

RP – amiből a seregedet „megvásárlod”, missziónként változik, ettől függ, hány effekt/esemény harcikártyát húznak a játékosok
AP – akciópontja van minden lénynek, amiket elkölthet mozgásra, lövésre, illetve külünböző akciókra és fegyverek használatára (ezek sikerére mindig dobni kell egy bizonyos érték fölé)
CP – körönként újratermelődő pontok, amiket AP-ponttá konvertálva plusz AP-ket adhatunk a lényeinknek, illetve a fentebb említett kártyákat lehet aktiválni és deaktiválni, illetve ennek a licitálásával dől el, ki kezd az első körben


Miután lejátszottunk Vajas Lekváros Kenyér nevű kabai haverommal három meccset, leszűrtük a pozitív és negatív benyomásokat, melyek a következőek:

Pozitívumok:
  1. Nagyon pörgős, gyors, nem nehéz megjegyezni a szabályokat, egy bonyolultabb meccs maximum egy órát vesz igénybe,
  2. Nagyon sok taktikai lehetőség rejlik benne, több stratégia is megvalósítható egy-egy meccsben, nincs mindent vivő stratégia, kombinálás és kiosztás mind-mind megmozgatja az agytekervényeket,
  3. Lehetőség van akár egy önálló játékra, de létezik kampánylehetőség is,
  4. Marha jó a hangulata, röhögés garantált (Jürgen, a lendületből gránát elől elugró, és arcba támadó zombi hős kalandjai, aki 3 kitüntetést kapott),
  5. A kockadobásoktól még nem dől el a meccs, de értelemszerűen elég sok minden függ tőlük,
  6. Jó minőségű karton jelzők, figurahelyettesítők(!) és kártyák, melyek nem szakadnak könnyen el, és kisebb gyerekek nyálával keveredve sem áznak el könnyedén,
  7. Létezik kiegészítő könyv, és a kiegészítő könyv és a szabálykönyv ingyen letölthető három nyelven is (angol, francia, spanyol).

Negatívumok:
  1. A szabálykönyv sok dolgot egyszerűen nem hajlandó közölni, és bizonyos pontokon nem egyértelmű,
  2. Bár sok jelzőt, karakterlapot és kiegészítőt tartalmaz a doboz, bizonyos dolgokból elszámolták magukat (egyik missziónál eggyel kevesebb ajtó áll a játékosok rendelkezésére a dobozban, mint amennyi ténylegesen kell),
  3. Magyarul nincs jelenleg hozzá szabálykönyv, angolul nem tudók ismét hátrányban vannak,
  4. Nincsenek alapból műanyag figurák a dobozban, csak kartonból (melyekkel azért könnyebb szemléltetni, merre néz a figura, ez fontos a játékban a Line of sight miatt), és csak drágán lehet megvenni hozzá külön az egyébként gyönyörű fémfigurákat, amiket festeni is kell, szerintem ez elég genya dolog,
  5. Sajnos csak ketten lehet játszani,
  6. A kártyákon a leírások nem egyértelműek, akárcsak a szabálykönyv,
  7. Egy picit áron felül érzem az alapszettet (13.000+), főleg hogy nincsenek benne figurák sem. De lehet, hogy ilyen drágák a mai társasjátékok?

Összegző értékelésem: 7/10 
(főleg a szabálykönyv hiányosságai és a figurák miatt)

Remélem elégedettek vagytok a gyors és hatékony(?) elemzéssel, várom a további kérdéseiteket az Incursion-nel kapcsolatban. Következő alkalommal pedig a Roodie által is emlegetett Tännhauser háromfelvonásos német operával foglalkozunk … :-)

Addig is üdv:
Kaba

1 megjegyzés:

  1. Jófélének tűnik. De mint mondtad igen borsos az ára. De sajnos már mindennek. A többség 10+ kezdődik.

    Esetleg földobhatnád a cikket pár saját képpel, amint ott görnyedtek a játék fölött.

    Puszti

    VálaszTörlés