2015. november 8., vasárnap

Malifaux Kezdőnap Debrecenben

Szép jó estét kívánok kedves Olvasók!

Örömmel mondhatom, hogy a mai napon egy sikeres, népszerű eseményt könyvelhettünk el a debreceni HTBK berkein belül. Régóta közösen terveztük, hogy kipróbáljuk a Malifaux nevezetű kártyás terepasztalos játékot, de sajnos eddig nem volt rá lehetőségünk, mert nehéz volt összeszervezni az embereket.

De most Exi segítségével még időben fel tudtuk venni a kapcsolatot két veterán Malifaux-művelővel, akik név szerint: Rozsii és Alliterato. Rozsii kollégát már évek óta ismerem a nyíregyi DKF klubból, Alliteratóval viszont ma találkoztunk először a klubban, és kellemes csalódás volt. Nagyon féltem attól, hogy a Malifaux világában játszó játékosok is hasonló vérszemmel rendelkeznek, mint a Warmahordes kollégák 70%-a, de szerencsére nem ezt tapasztaltuk ma.

Amikor visszalök a fegyver...






Mielőtt továbbmennénk, előbb megpróbálok választ adni egy fontos kérdésre röviden, mégpedig arra, hogy mi is az a Malifaux?


A Malifaux nem más, mint egy terepasztalos játék, ahol kis létszámú csapatok (skirmish) egy fiktív western-horror-steampunk hangulatú világban csapnak össze, és a véletlengenerátort nem a hatoldalú kocka, hanem a francia pakli testesíti meg.

Én korábban már láttam Malifaux játékot élőben, még 2011-ben, mikor Jinx kolléga vendégül látott engem Pesten. Az akkor még nemrég induló Cantina emeletén néztem végig egy meccset, ami még az első kiadás volt, de akkor még nem nagyon fogta meg a képzeletemet.

Tippi kollégától vettem egy Gremlins frakció alapdobozt, a "The Kin"-t. Eredetileg KoW-hoz akartam bekonvertálni őket, de végül megsajnáltam őket, és mivel a talpuk túl nagy lett volna egy KoW-talpra, végül Malifaux-osak maradtak. Ez az a frakció, ami miatt szívesen ki akartam próbálni a játékot, a redneck/hillbilly/yokel goblinok és a malacok társaságának egyszerűen nem tudtam ellenállni.

A szabályokat nem nagyon értettem, de szabad időmben sokat olvasgattam a "Pull My Finger" oldalt, ahol nagyon jó kezdőcikkek és ismertetőek találhatóak meg. Ajánlom kezdőknek és haladóknak is egyaránt, nagyon jó dolgok vannak leírva (kb. olyan, mint a Warmahordes-ban volt a Battle College).


Következzen tehát az élménybeszámoló, képekkel:

A Malifaux sűrű terepet igényel, 36" - 36" méretű négyzet alakú pályán érdemes nyomni

Seamus és a halott örömlányok csapata (Alliterato által vezetve)

A két Victora csapata (Rozsi vezetésével)

Exi kolléga Perdita csapata, akik a négyzet negyedik sarkában foglaltak helyet

Bal alsó sarokban pedig az örökzöld Gremlin Ophelia csapat!

Akik ma nem játszottak: Lyman kolléga Freikorps csapata

A mindenre elszánt csapat, és akik csak szurkoltak a háttérből

Lyman és Alliterato gonosz tervet forraltak

A négy csapat első körben, Victoria csapat nyomult befelé, alulról a grenyák másztak a központba,
ami az elsődleges küldetés volt.

Ramit a zombilányok sajnos messzire elcsábították, a többiek azonban töretlenül ficeregtek a tábla közepe felé.

Rami nem tudott ellent állni a zombimacák gusztustalan csillogó testének, és egészen addig udvarolt nekik, amíg azok lerágták a fülét.

"Miért jó játszani Malifaux-t? Mert vannak benne zombik@rvák!" - örökbecsületű hozzászólás a HÉT legutóbbi videójából :)

Perditáék is el kezdtek közeledni a pálya közepe felé, miközben a Madame betattyogott a pálya közepén álló üres fogadó épületébe

A fogadó átellenes oldalán eközben a kardos lányok rohangáltak a susnyásban.

A gremlinek nagy céllövöldébe kezdtek, és mind Vikiék, mind Seamus kollégáék kaptak sok-sok golyót...

Szegény Ramiból csak egy rózsaszín vattacukor maradt (corpse token).


"Az erdőn keresztül, a hegyeken át,
a nagyihoz indulunk!"

A sokadik kör után, a Resurrectionist szekció nyerte a játékot, a legjobb foglalásokkal!

Üdv:
Kaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése