2010. december 31., péntek

Nyíregyházi előszilveszter

Üdvözlet Olvasók!

December 29-én, azaz tegnapelőtt elfogadtuk a nyíregyházi Dicsőséges Keleti Front meghívását, és Pogival megmérettettük magunkat. Pogi 40k-ban a Space Wolfokkal Szabi Blood Angelei ellen, én pedig Attila Skaven serege ellen indultam a zöld seregemmel. WAAAGH!

A képek itt tekinthetőek meg

Rövid csata összefoglalók:

Pogi és Szabi objektívás küldetést dobott, Dawn of War felállással. Pogi nyerte a kezdést, behozta a két Land raiderét, egyik Land raiderben Logan Grimnar és a Wolf guard csapat, másikban szintén wolf guard csapat. A Blood Angelek óvatosan közelítettek, bal oldalon egy rakétás-meltás osztag foglalta a pozíciót, jobb oldalon pedig jump infantrysok érkeztek meg nagy zajjal, Mephisto bácsi vezetésével.

Pogi Vérfarkas Tábornok első körben bemozgatta hatalmas dínom-dánommal a két vindikátorát, a land raidereket megtámogatva. A land raiderek pedig a tábla két sarka felé közelítették meg az ellenséget. A Vér Angyalai ekkor berobbantották a talajt a sima wolf guardokat szállító land raider mögött, és a drop podból kiszállva csúnyán szanaszét lövöldözték későbbi körökben a land raidert (átütő 5-ös), amiből a kiszálló megzavarodott farkasokat a blood angel jump infantrys osztag és Mephisto vett kezelésbe. Pogi Tábornok ezzel elvesztette sajnos a jobb szárnyat, ahol egy objektíva az angyalok kezére jutott.

Másik szélen bemozogtak a táblaszélről a Wolf terminátorok, élükön egy Rune Priest-tel, aki menydörgő haragjával minden jump infantrys egységet elzavart (24"-re tőle csak akkor szállhattak le, ha veszélyes terep tesztet dobnak). Ők az objektívát védték, ám mikor elesett a bal szárny, utolsó körben eléggé megszedte őket az ellenség 2 vindicatora.



Középen első körben meltával immora lőtték a land raidert, amiből kiszállt Logan Grimnar, hogy megrohamozza a közelbe érkező Blood angel terminátorokat és assaultos egységeket. Őket nem volt érdemes bevárni, mert a káplán miatt újra dobhatták a hitet, valami miatt a sebzést, és még feel no pain-jük is volt. Azonban Pogit összezavarták az események, és elkövetett egy hatalmas hibát, kihagyta a rohamot. Ez végül eldöntötte a játékot, a Blood Angelek bedarálták a wolfokat, csak a Rúna Priestet hagyták élve.

------------------

Az én fantasy meccsem egy speciális küldetés volt, Bugman sörözője. A tábla közepén volt egy fogadó, amibe várták a szállítmányt, amit egy póni húzott maga után. Cél: Elfoglalni a fogadót, vagy elkapni a sörös szállítmányt, mindegyik 1 VP-t ért. Spec szabályok: Ha valaki a fogadóban van, vagy birtokolja a szállítmányt, akkor minden kör elején dobni kell Ld-t. Ha nincs meg, az egységek keményen berúgtak, és -2 levonást kaptak a WS-re, BS-re, és az Ld-re, viszont Stubbornok lesznek (Nem aggyuk a... a... sőőőrikét!)

A kezdést Attila nyerte. Ebben a küldetésben csak 6"-re lehet felpakolni, így a 40 fős klánpatkányok és a vészharang kint maradt, következő körben érkeztek meg. Én viszont mindent felraktam. Középre a szokásos 2 blokk duplacsopppás savage ork osztagot, mellé a Big Un osztagot, amik vitték Mork Spirit totemjét (+3 dispell kocka nekem), szélre a pókokat, night gobbókat, és a chukkát.

Tervem: Egyik doomwheelt chukkával lőni és pókokkal terelgetni, másik doomwheelt pókokkal terelgetni, ha közelbe érne, mérgező night gobbó íjakkal meglövöldözni, ha túl közel jönne, fanatikusokat rádobni. Középen pedig egyik savage osztaggal elvonni a harangot a középről, másikkal ledózerolni a patkányokat és megszerezni a szállítmányt, harmadikkal pedig berohanni a házba.



Megvalósulás:
A chukka sikeresen belelőtt pár sebet a doomwheelbe, a pókok egészen az 5. körig lekötötték a figyelmét, cél teljesítve. Egy savage ork osztag az egy seben működő doomwheelt és a harangot 2 körig lekötötték, teljesítve. Azonban ellenfelem bevackolta magát a fogadóba 40 patkánnyal, és nem ismertem teljesen az épületharc szabályait, így nem mertem betámadni. Itthon kimatekoztam, hogy az ogrékat a 30 fős savage orkajaim viszik, mint a vajat, ami a gyakorlatban is bevált, viszont a szállítmány nagyon messzire szökött tőlem, és mire beértem volna, egy másik 40 fős patkány osztag lekötött két körig, így sose szereztem meg. Másik oldalon a doomwheelt a pókok behúzgálták a mérgező erdőbe, ahol kipurcant. Így felszabadulván a night gobbók mehettek a tábla közepe felé, de sajna túl későn indultak meg.

Amit kihagytam a számításból:
Hatalmas hiba, hogy nem foglalkoztam a plague censeresekkel. Pedig KELLETT volna! Frenzy, első körben +2 erővel ütnek, hatred, és büdös miatt még T tesztek is (mondjuk orkoknál az annyira nem gáz). Na, ők elkapták a Big Un osztagot, BIG Unok nem bírták, megfutottak, összeálltak, de a második rohamra elpusztultak. Bosszúból a night gobbók ráküldték a fanatikusokat, 5 meghalt azonnal. Az erdőből a sámánommal Gork will fix it-et varázsoltam a Censerekre, bár a gobbó kipukkadt, de a varázslat sikerült. A maradék censereket a night goblin íjászaim a horda szabály miatt megették élve, ezzel kiérdemelték állandó helyüket a seregemben.

Összegzés:
HA új figurákat veszek, azok a night gobbók lesznek. 3 pont egy, de egy 30+ fős íjász osztag mérgező íjjal, fanatikusokkal a seregem oldalában mindent megállítanak. Bár megfogadtam, márciusig nem veszek semmit (akkor jönnek az új figuk), szerintem őket az új seregben is szeretni fogom.

Köszönöm a figyelmet, mindenkinek Boldog Új Évet Kívánok!

üdv: Kaba

5 megjegyzés:

  1. BUÉK! beléd is.

    VálaszTörlés
  2. Én idén valszeg már nem írok, révén, hogy nincs mit. :( Tegnap sajnos nem jutottam le a klubba warmachine-t játszani, remélem, jövőre több esélyem lesz.

    VálaszTörlés
  3. Jah, és boldog új évet szerzőtársaimnak... Jó dobásokat és sok írni valót kívánok nekik. ;)

    VálaszTörlés
  4. Elég lett volna úgy látom csak az utolsó előtti sort leírnom :-)

    VálaszTörlés
  5. Egy pár kiegészítés :-) : nem én nyertem az első kört csak nekem adták, nem a jobb szárnyamat vesztettem el hanem a balt. Nem meltával lőtték immora a LR-t hanem vindicatorral :-(. De nagyon élvezetes kis leírás bár nekem annyira nem jó erre emlékezni :-))))).
    Üdv: Pogi

    VálaszTörlés