2011. július 3., vasárnap

Mit tegyünk ha kiújul a múmia? - 1.rész

Üdv Halandók!

Kabamih Haszemehui vagyok, és ma bemutatom az új Tomb King sereget az én látószemszögömből, azaz hogy mit tudunk velük kezdeni, ha versenyen egy ilyen sereggel futunk össze. Sajnos nem nagyon gyakori a ligák palettáján, de remélhetőleg az új figurák és seregkönyv kijövetelével egyre többen próbálkoznak meg a csontikkal (sajna az eladó topik erre erősen rácáfol minden héten...).

Soha nem csíptem az ókori egyiptomi stílust, az isteneiket, a galacsinforgató szkarabeuszt és a nílusi krokodilokat, de be kell valljam, a Warhammer fantasy világában az élőholtakból mindig is a TK vonzott, mert nem az a százszor lejáratott, lerágott poros csont volt az alapgondolat, mint mondjuk a vámpíroknál. (Itt elnézést kérek a vámpír játékosoktól, hiszen a múmiák is elég lejáratottak, legalábbis minden átkozott Scooby-Doo rajzfilm openingjében benne voltak. Átkozott Scooby-Doo...)

Lássuk hát a rövid összefoglalómat!

HÁTTÉR



Aki még nem találkozott volna velük, vagy nem foglalkozott volna velük, annak szóljon a következő, rekordrövid áttekintőm a sztorijukról.

A GW-nél annak idején egyetlen élőholt sereg volt, múmiákkal, zombikkal, ghoulokkal, csontikkal, nekromatákkal és mindenféle Kriptameséből szökött élőhalott döggel, amit a kedvenc játékkatonagyártónk egy határozott margóvágással szétválasztott két részre: a szláv beütésű gótikus, klasszikus draculákra és a sivatagon érlelődött, egyiptomi és mezopotámiai hangulatú elátkozott szarkofágtöltelékekre.

Hol volt, hol nem volt, volt egyszer Nehekhara, termékeny földjét Settra, a dicsfényes uralta, örök életet akart élni, de Nagash, a gonosz nekromata belesz@rt a lecsóba, így a feltámadáskor mindenki az örök szépség helyett foszlányos csontvázként ébredt fel és a termékeny földekből egy sivatag lett, vége.

ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK


Mint minden valamire való sereg, a Tomb kings sereg is bővelkedik spec szabályokkal, amik ellen jó, ha felkészülünk (vagy legalábbis tudatában vagyunk):
  1. Nehekharan Undead:
    Mindenki, akire érvényes ez a spec szabály, az Unbreakable, Unstable és Feart okoz. Sohasem marcholhat, és rohamreakcióként is csak Hold!-ot mondhat be.

    Kaba mondja:próbáljuk meg ezeket az egységeket lemozogni, oldalba kapni és tőrbe csalni. Elfek és gyors mozgású patkányok előnyben, de egy-két jól sikerült marcholás és rohamozás is kellemetlen pillanatokat okozhat a csontiknak.

  2. Hierophant:
    A seregben a legmagasabb felsőfokú képesítést szerzett Liche Priest, akinek kulcsfontosságú szerepe van az élesztésben. Kötelező legalább egyet hozni, akit kötelező megmutatni az ellenfélnek. Muszáj ismernie és használnia Nehekhara varázslatait. Regenerációja van, de csak (6+)-ra.
    Ha elpusztul, akkor a varázslat elhagyja a sereget, és a szerencse a TK játékost. Mint a vámpír sereg esetében, a halála utáni baráti körök elején minden Nehekharan Undead spec szabállyal rendelkező egységnek kötelező Ld-tesztet tennie, és amennyivel bukta, annyi sebet kap be az osztag, ami ellen semmi sem dobható.
    Kaba mondja: Ha ellenfelünk kezdő TK játékos, nem fogja állandó védelemben tartani a hierophantot. Ezt kihasználva csapjunk le rá a legjobb alkalommal, és utána gyönyörködjünk, hogyan omlik össze az élőhalottak serege. Tapasztalt TK játékos valószínűleg nem fogja elkövetni ezt a hibát.

  3. TK BSB:
    A normál battle standar bearer tulajdonságain túl a csontik zászlójától 12"-re bármely egység eggyel kevesebb sebet szenved, mint amennyit okoztunk nekik (hierophant halála esetén is).

  4. Animated construct:
    Minden egység, amelyik rendelkezik ezzel a
    szabállyal, 5+-os páncélmentővel dobálja a mentőit. Ahogy a zászlónál, itt is eggyel kevesebb sebet szenvednek, mint amennyit ténylegesen okoztunk nekik Unstable esetén és a nagy H halálakor. És igen, ha a zászló hatásában benne van, már KETTŐ sebet negál. Nem rossz.
    Kaba mondja: Ha a BSB-t nem tudjuk kiszedetni valami mesterlövész puskával, vagy varázslattal, akkor legalább az animált konstrukciókat tartsuk távol a zászlótól. El sem merem gondolni, milyen lehet, amikor egy Necrosphinxszel kell verekedni, és a nagy neheten beosztott 4 sebből kettőt negál...


  5. Arrows of Asaph:
    Nyomkövető nyilak. Sohasem kapnak se plusz, se negatív módosítókat lövéskor. A csontik íjászainak Ballistic Skilljét nézve ez nem egy elhanyagolható spec szabály.

  6. Entombed beneath the sands:
    Olyan egységek, amik elbújhatnak Nehekhara földjének felszíne alá, a megfelelő pillanatra várva, hogy meglephessenek minket.
    Az egységek megkapják az Ambushers szabályt, az alábbi kivételekkel (megbolondított fantazis deep strike):
    Mikor a Remaining Move fázisban érkeznek, nem a tábla szélén érkeznek, mint normál esetben, hanem dobni kell egy táblázatból. El kell helyezni egy kis jelzőt vagy érmét a csatamezőn (nem lehet járhtatatlan terepre vagy egységhez 1"-en belül). Szóráskocka és tüzérségi kockadobás, ha Hit, oda jönnek, ahová ki lettek jelölve, szóródás esetén nyíl irányába annyit, amennyit tüzérségin dobtunk.

    Misfire esetén Mishap tábla:
    1-2 meghalt
    3-4 késnek
    5-6 véletlenszerűen kijelölt oldalon érkeznek be.

    Kaba mondja: Ha tudjuk, hogy az ellenségünk hozott ilyen egységet, ami potenciális veszélyt jelent számunkra, akkor ha lehet, helyezkedjünk úgy, hogy ne legyen túl sok szabad helye a feljövetelhez.
Mára ennyit, következő alkalommal kivesézzük az egységeket, és hogy mivel tudjuk őket kiiktatni (miben a legjobbak, szerepük a csatában, mi a gyengéjük, mivel nem szabad próbálkozni ellenük stb).

Remélem élvezetes volt az írás, bármilyen ügyes észrevételt szívesen fogadok, én is csak most lettem halhatatlan, így én is tévedhetek olykor-olykor :-)

Üdv:
Kaba, vagyis az az egyiptomi izénevűmicsoda

3 megjegyzés:

  1. Ugyan nem értek hozzá, de nekem tecc. Örülök, h visszagyütté' :-)

    VálaszTörlés
  2. Valahogy úgy érzem, hogy a sorrendet nem találtad el. Én most dobtam volna be a Seregszemle bejegyzést, és utána a TK-kat. ;)

    VálaszTörlés
  3. Ragaszkodom a készítés idősorrendjéhez :-)

    VálaszTörlés