2011. július 8., péntek

Egy magyar wargémes e-magazin

Üdv Mindenkinek!

Mostanában kering az agyamban egy gondolat cirkulárisan. Bejárja minden zegét-zugát, hegyét-völgyét, és nem hagy nyugodni. Ez pedig nem más, mint annak az ötlete, hogy mi lenne, ha mi, a terepasztalos asztali játékokat űző hobbisták szerkesztenénk egy közös, tényleg a hobbi lényegi részével foglalkozó elektronikusmagazint, amit bárki letölthetne (és kinyomtathatna) kedve szerint?

A megvalósításához főleg olyan lelkes emberek kellenének, akiknek szívük-lelkük a hobbi és volna idejük rá. Gondolok itt:

  • igazi tápgémerekre, akik 10-20 versenyen szerepeltek már és van mit megosztaniuk a kezdőkkel, vagy azokkal, akik régóta próbálkoznak
  • fluffosokra, akik igényes, rövid, csattanós vagy elgondolkodtató novellákat, fordításokat közölnek
  • szép seregek festőire, kik szívesen mutogatják seregeiket, és megosztják titkos technikájukat
  • grafikusokra, akik szívesen rajzolnak a játékokhoz kötődő világokról színes és fekete-fehér, papír alapú és digitális rajzokat
  • lelkes szerkesztőkre, akik határok közé szorítják a felgyülemlett kaotikus anyagokat
  • és végül a legfontosabbra, olvasókra, akik lelkesen nézegetik a cikkeket, amik érdeklik őket, és véleményeikkel, kommentjeikkel egyre jobbá teszik az újságot
Kíváncsi voltam, más mit szólna az ötletemhez. Arra gondoltam, felvetem ezt akkor, amikor az Inkvizítor fórumon Mathyaus kolléga azt mondta:

"Akkor felmerül bennem, hogy mi lesz a WD-vel?
Eddig is kb egy IKEA katalógus volt egy battle reportal meg egy ‘eavy metal szekcióval amin lehetett nagyokat nézni de csak a művészek csinálták utánuk…

Örülnék ha azt a százegynéhány oldalat több - nem előre beállított- reportal, pro tippekkel trükkökkel, listákkal és fluffal látnák el!"

Erre Kabaman:

Szerintem igényes, Firebase-hez hasonló magyar e-magazint mi magyarok is össze tudnánk dobni, ha akarnánk, néhány grafikus, néhány lelkes ember és tömérdek csataleírás és taktika cikkel. Meg lehetne persze seregbemutató, festés és összerakás.

Kérdés az, GW-t nem haragítanánk fel vele?

Nos, a válaszokat nem akarom bemásolni, de elég reálisak voltak. Lelkes ember mindig van, de olyan, akinek megfelelő tudása és ideje, abból bizony nem sok. Megjegyzem, én magam sem biztos, hogy ráérnék ilyesmire.

Wolflord bácsi küldte a következő érdekes linket, érdemes elolvasni: Magyar újság, GW csúnya bácsival

De hogy ne legyen negatív hangú sopánkodás a mai blogbejegyzésből, mindenképpen meg szeretnék emlegetni egy pozitív dolgot is. Ez nem más, mint az elmúlt időben megjelent bloggerek aktívkodásai a Blogfigyelőben. Aki szokta követni őket, értékes anyagokhoz juthatott, új játékokat ismerhetett meg, olyan emberektől, akik ritkán, vagy eddig egyáltalán nem blogoltak.

Reklámként álljon hát itt egy kis összefoglaló, hogy szerintem melyek a leghasznosabb, legjópofább és legérdekesebb blogok listája, általam sorbarendezve:

1.helyezett:
Bulba Epic blogja: http://epichq.blog.hu/

Számomra ez a number one a most megjelenő blogok között, már régóta érdekelt az Epic játék, és Bulba nagyon lelkes szabályismertetőket írt, volt, amikor naponta. Le a kalappal előtte!

2.helyezett:
Jabba Uncharted Seas blogja: http://rpgfantasy.wordpress.com/

A Gólemben és talán a Cantinában játszott, számomra elég ismeretlen, Man-o-Warhoz hasonló játék, aki bírja a fantasy és a tengeri csaták áldásos elemeit, azoknak ajánlom ezt a blogot.

3.helyezett:

Bala Csata és Taktika blogja: http://wh-tactics.csillagmag.hu/2011/06/terepasztalos-jatekok-magyarorszagon/
Régi kedvencem, fantazis korszakom elején sokat lógtam ezen a blogon, de sajnos amióta Bala ritkán kerül fantazi közelébe (akárcsak én), nem sok csatajelentés került fel a blogra. Cserébe viszont ő is felfedte szkörmish oldalát, és ISC fémes csattogásától hangos a blog (néha). :-)
Ezúton is buzdítom a gyakrabbi bejegyzésekre, hadd olvasgassak én is :-)

Aranymálna díj (nem szeretek szidni, kritizálni, de építő jelleggel igen):

Archangel 40k fanatikus agymenései: http://www.fanatikuss.hu/blog/
Nagyon vicces kis blog, képekkel, kifogástalan helyesírással, nekem mégsem jön be. Szívesen elnézegetek régi figurákat és képeket, de csak erről nem írnék egy egész blogot, szerintem ez elég vékonyka blogtémának. Egy-két hájasabb bejegyzés, esetleg áttekintés a régi dolgokról, vagy valami grandiózusabb dolog fellendítené a blog nézettségét.

Természetesen az én blogom sem tökéletes, sem kifogásolhatatlan, és biztos nem élvezi mindenki, ezt tiszteletben tartom. Egyszerűen csak nem tartozik a kedvenceim közé, de remélem,Archangel kollégát ösztönözni fogja a beszólásom (ha más nem, ír rólam egy elég velős kritikát, amit szívesen elolvasnék, én is tanulhatnék belőle :-))

Mára ennyi, minden jót kívánok:
Kaba

7 megjegyzés:

  1. A Happy Bolter Friends kifejezés mond valamit?

    VálaszTörlés
  2. KozY//BoneHeart2011. július 8. 8:20

    Én a vampirecounts.net Invocation cimü magazinját szoktam nézegetni az elég jó. Meg anno firebaset. Most belenéztem az invocation apró betüsébe. Van egy apróbetüs hosszu jogi nyilatkozat, hogy minden jog a tulajdonosaiké, ez csak fanzine stb.
    Nincs valami jogorvoslat erre? Hogy ha beirunk mindenféle jogi nyilatkozatot, akkor nem kell engedély?

    VálaszTörlés
  3. @Fattyú:
    Wolflord priviben felvilágosított, csak elfelejtettem ápdételni a cikket, pardon!

    VálaszTörlés
  4. Miért pardon? Csak emlékszem még, mi volt akkor. Gyanítom, most sem alakulna másként. Sajnos...

    VálaszTörlés
  5. @Fattyú:
    Pardon azért, mert nem frissítettem azóta a bejegyzést.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépen köszönöm a megtisztelő első helyet a listán, igyekszünk neki megfelelni.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm az Aranymálnát, legalább elértem valamit a bloggal! :-) De komolyra fordítva a szót, vannak komoly ötleteim is, csak időm nem nagyon. Ugyanez a helyzet a festéssel/modellezéssel is. Kicsi gyerek, kicsi idő bármi másra (de majd ha nagyobb lesz, ő is kapja az ecsetet, aztán együtt toljuk). Node azért igyekezni fogok, ötlet tényleg sok van, csak meg kell írni. Igyekszek, ígérem! :-)

    VálaszTörlés