2019. január 15., kedd

Első és Utolsó Murderfuck versenyem – 3/10. rész


Géccofhelló Néktek, Rajongók!

Remélem, már vártátok nagyon a mai blogbejegyzést! A múltkori alkalommal elkezdtük boncolgatni a véres-béles Khorne hívők könyvecskéjét, a “Blades of Khorne” Battletome-ot. Végigvettük, versenyen melyek a leggyakrabbak halandó egységek, illetve ízlelgettük kicsit a Vérbél Zarándokos koreográfiát is, a hatalmasra nyíló koponyaportállal és az újradobható Imákkal és Áldásokkal (legalábbis megemlítettünk párat). A mai alkalommal pedig megismerkedhetünk a cuki aranyos jószágokkal, akiket a Véristen küld át a halandók síkjára virgonckodni. Ezek pedig a Khorne Démonok! (Akiket 8 BoTiból ugye be tudunk idézni)

Aki szeretné bepótolni vagy megismételni a múltkori leckét, az ezen a linken megteheti: http://daxikaba.blogspot.com/2019/01/elso-es-utolso-murderfuck-versenyem-210.html





A mai rész során, mielőtt a Boundless Hunt, azaz a Határtalan Vadászat formációt és ennek előnyeit (és kicselezhetőségeit) tanulmányoznánk, azért büszkén hadd tegyem szóvá, hogy sikerült tegnap este egy utolsó előtti nagy hajtásban kifestenem a seregem maradékát, 10 raspot, a maradék Tormentort (tormenting Spirit), amire büszke vagyok, éééés már csak a 6 puputeve (nightglaive) van hátra a 100%-osan festett versenyseregből.

Karanak


De kanyarodjunk vissza a szellemecskékről a pirostestű kis agresszív jószágainkra! A mai nap első, és egyben sztárvendégünk nem más, mint Karanak, a háromfejű Cerberus - és itt most nem az Androidos Cerverus Lopásgátló alkalmazásról fogunk beszélgetni. Gyorsan rohangáló (8”), soksebes (W5) modellről van szó. Karanak egy aranyos kis vicsorgó démoneb, kinek három feje csúnya sérüléseket tud okozni (4+/3+ Attack 2, Rending -1, Damage D3), bár franc sem érti, a készítők itt miért nem 3 támadást adtak a három fejnek… (Tudom, GW) Emellett még csapkod párat a karmaival is, de ami igazán fáj, az a képességei. Egyrészt Khorne bácsi csontocska helyett szülinapjára Karanak kutyinak egy felszentelt Bronz nyakörvet adott, mely nemcsak, hogy semlegesíteni tudja az ellenséges varázslatokat, hanem ha sikeresen elkussoltatta a mágust (mint szomszéd Magdi néni hajnali háromkor a Fácán kocsmából részegen hazatérő, zajoskodó egyetemistát), akkor még be is ver neki D3 mortal woundot (tiszta Magdi néni). Szóval a bűbájosok kétszer is meg fogják gondolni, merjenek-e Harry Pottereset játszani Kari közelében! A másik két érdekes képessége a “Prey of the Blood God” és a “Call of the Hunt”. Az előző képessége segítségével felrakás után Karanak véreres hat szemgolyójával kinéz magának egy szerencsétlen balekot (enemy Hero), akit innentől “quarry”-ként, azaz “zsákmánynak” tekint. Karanak ez ellen a szerencsétlen ellen minden rontott találatot és sebesülést újradob, viszont halála után megnyugszik, és nem keres a csatatéren új felkoncolható ipsét. A “Call of the Hunt” során pedig, ha Karanak legalább 8 hüvelykre van a kiszemelt “gumicsontjától”, akkor hős fázisban hangos vonyítással behívja a warpból a haverjait (unit of Flesh Hounds), és nyelvlógatva és vidáman vakkantva az új ebeket a Khorne játékos Karanaktól 8”-re Karanaktól felpakolhatja, ami vicces dolog, mert itt semmi sincs írva a szokásos 9”-es távolságtartást az ellenféltől, de nálamnál okosabb emberek biztos tudnak erre egy FAQ-t találni…
Mondhatnánk, hogy levadász bármilyen ellenséges varázslót, de általában a felkészült ellenfelünk nem fogja ezeket a placcra kirakni, és bevárni a csahosokat, főleg, ha még lőni is tudnak az egységei… Majd kiderül, lehet, hogy nemcsak egyszer volt Budán(Pesten) kutyavásár?



Flesh Hounds


Ha már Karanakkal kezdtük a mesét, folytassuk blöki haverjaival, a “Flesh Hounds” Battleline egységgel! Ezek a cirógatnivaló kis cunci dögök bár nem rendingelnek, és szintén tudnak varázslatokat blokkolni a nyakörvükkel (+1-et kapnak a dobásra ha legalább 10-en vannak, de nem pofozza meg a mágust). A “Fáradhatatlan vadászok” képességük fáradhatatlanná teszi őket (nem mondod Kaba bmeg), azaz minden rontott rohamot újradobhatnak. Végül pedig van egy Locusuk (ejtsd: Lókusz, tudod, a kígyó ami a ló alá kúsz, höhö), ami lehetővé teszi, hogy ha 8”-re leledzik egy Khorne Daemon Hős (lásd: Karanak), akkor minden elrontott varázslatlekötési próbálkozást újradobhatnak! Hoppá, ez ám a megbízható varázslat-megfogalmazás-védelem!
Gyorsak (8”), két sebbel viszonylag nem halnak ki azonnal, és 10-es bátorsággal nem törnek meg könnyen. Karanak vonyítására pedig be tudnak huppani a csatatérre, ahogy fentebb olvashattuk, szóval lehet érdemes őket kint tartani a NAGY pillanatig (mivel a Boundless hunt nem írja, hogy őket kötelező behuppantani a Hunt során, de erről később).



Bloodletters


A Warhammer fantasy magyar népmesében megismert ördögei, pirosak, nagy szarvakkal, kilógó, hosszúra öltött nyelvekkel (amiket ki tudja miért nem harapnak le balesetből a tépőfogaikkal a csata első pillanatában). Mivel megunták, hogy a népmesében a székely ember egész családja megszégyenítette, ezért pokolpengét (Hellblade) ragadtak, és azzal kaszabolják Rending -1-gyel az ellenfeleiket… Ha a találatra hatost dobunk, akkor annyira dühösek, hogy instant mortal woundot okoznak (lefejezés). Ami mondjuk egy 10 modellnél statisztikailag legalább 1 mortal woundot benyom (extra mák esetén 10-et), ami ellen nem sok sereg tud kezdeni bármit is. Itt is van Lókusz, mely elég erős, újradobálhatják a találatra dobott egyeseket közelharcban, ha 8”-re állnak egy Khorne Daemon Hőstől, így emelve továbbra is a 6-osok előfordulásainak esélyét. Ha arra vetemednénk, hogy 20 figurát vagy annál többet hoznánk, akkor pedig +1-et kapunk a találatra, ami nem rossz, de egy sebes, 5”-es sebességű 5+-os páncélban rohangáló démonkáknál annyira nem lesz népszerű képesség a versenyeken.



Bloodcrushers


Kedvenc Khorne egységem, melynek nevét meg sem próbálom magyarra fordítani (majd Zirrian ír nekem valami kellemesen magyartalan, ám annál borzalmasabb ferdítést, előre is köszönöm neki). Ezek a békésnek egyáltalán nem nevezhető fém orrszarvúk 8”-es sebességgel galoppolnak, 4 sebbel sokáig nem förmednek meg, ennek tetejébe pedig (pontosabban az ő tetejükön) meg egy agresszív, “Vér-halál-pusztulás” jeligéket kántáló Bloodletter is kapaszkodik. Annó a Démonkódex megjelenésénél W40K-ban csak ezeket lehetett látni az asztalon, azóta kaptak gyengítést, erősítést… Most véleményem szerint elég erősek, és már nem fém kiadásban jönnek, így elég népszerű elit egységgé váltak.
Amit tudnak, azt sem teszi az ellenség zsebre: a hellblade itt is működik (6-os találaton mortal wound), a Lókusz ad egy találatra 1-eseket újradobó fincsiséget. Ráadásul a nagy vasdémonok rohamánál kapunk egy “Murderous Charge” képességet, mely szerint sikeres roham befejezése után dobhatunk minden egyes, 1”-re lévő ellenséges egységre, és 4+-on még ütlegelés előtt kapnak egy instant orrbavágást D3 mortal wound formájában… Ja, hogy az egységedben 6 vagy annál több ilyen behemót dög van? Akkor D6 mortal woundot. Szülinapra sem lehetne jobbat elképzelni, szerintem még a fent pofozkodó Magdi nénit is visszatessékelné a Csapó utcai lakásába az utcáról. 😊

Boundless Hunt


Szóljon hát a vadászkürt, kezdődjék a rókavadászat! Ennek a formációnak a lényege, hogy fogjunk egy kíméletlen Karanakot, egy bandányi barátságos Bloodcrushert, egy bokornyi Bloodlettert, és egy fifikás Fleshound csapatot. Ha ez megvan, a Khorne játékos dönthet úgy, hogy csatánként egyszer, a hősfázisa kezdetén, fogja Karanakot és legalább egy (vagy akár több) egységet, akik 12”-re vannak Karanaktól, és a formáció részei, majd elegánsan Karanak szerencsétlen zsákmányállatától helyezi el 12”-re (DE! 9”-re az ellenséges egységektől), miközben gonosz kacajt hallat (“Überraschung!”). Nyilván ezután mozgási fázisban nem lesz mocorgás, de roham esélyes… Ennek kivédése viszonylag könnyű, ha az ember ismeri a trükköt. Amint Herce Zoli kolléga is írta, ha “teknősbéka” alakzatban nem hagyjuk az ellenfélnek, hogy fel tudja rakni a zsákmánytól 12”-re, de ellenségtől legalább 9”-re az állatkáit, akkor nem kell hátbatámadásra számítanunk… Némelyik sereg képes erre, ha sok csicskást hoz, de kevés figurás seregeknél ez elég problémás lehet (pl. mamutos ogrék). Azt viszont valaki fejtse meg nekem, a Khorne kutyák beszummonálása AKÁRHOVÁ 8”-re Karanaktól hogy működik itt?

Nagyjából ennyit érdemes tudni a Khorne démonkákról, remélem hasznosnak találtátok a kis agymenésemet. Következő alkalommal jönnek képek a szellemseregemről, és pár fontos tudnivaló, amit érdemes tudni, ha ellenük játszunk (vagy éppen velünk, a mi esetünkben).

Üdv:
Kaba


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése