Üdv Kedves
Olvasók!
Ahogy egy
korábbi hozzászólásomban ígértem, megosztom Veletek a KMCS második fordulójára való
készülődés képeit és eseményeit. Bár sokszor elmondták a fiúk az esemény
zártkörű csoportjában, hogy ez ey barátságos és nem vérpistikés rendezvény
lesz, úgy döntöttem, nem bízzuk a véletlenre, és nem veretjük szét magunkat a
csapatversenyen, és kicsit gyakorlunk rá. Plusz mivel rajtam kívül mindenki új
sereggel játszik, a szabályok berögzülése és a játékmenet gördülékenyebbé
tétele érdekében összehívtam a bandát, hogy teszteljük a küldetéseket. Külön
köszönet Hegedűs Csabi (Utao) kollégának, aki csapattársamként vállt vállvetve
harcolt Exi eldái és Rozsii orkjai ellen.
1. Küldetés Dawn of War
Felállás: Mindkét
oldalról Max 1 HQ és 2 Troop rakható fel az asztalra (a két játékosnak össesen)
Az osztagok
az asztal feléig állhatnak fel, de 18"-nél nem közelebb bármely ellenséges
egységhez
Többi egység
az első körben automatikusan a saját asztal szélről érkezik (kivéve amit a
játékosok nem hagynak tartalékban)
Győzelmi
feltételek: A pálya közepén 1 objektíva található melynek birtoklásáért játék végén 1 pont jár.
Ezen kívül a
táblanegyedek foglalásáért szerezheti 1-1 pont összesen 4. Táblanegyedet csak
akkor
birtokol egy
osztag, ha teljes terjedelmével a táblanegyeden belül helyezkedik el, és a
negyedben nincsen ellenséges
egység. Figyelem! Vitatni is csak akkor lehet, ha az osztag teljes
terjedelmével egy negyeden belül van.
Másodlagos
küldetések 1-1 pontért: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker
Speciális
szabályok: Random Game length, Első
körben Fixen Night Fight, Deep Strike, Infiltrate, Scout, Outflank
Na ez volt az
a küldetés, ahol sikerült nagyon megszivatniuk minket. Miután kidobáltuk a
Warlord traiteket és megnyertük a felrakást, úgy döntöttünk Csabival, hogy
felrakunk a Space Wolf seregből egy rhinónyi grey hunter a pálya kellős
közepére az objektívára, én pedig a pálya közepén lévő erdőbe a raideremet a warriorokkal.
Így az ellenfelünknek nagyon szélre kellett felpakolni, kiszorítva őket a pálya
közepéről. Arra viszont nem számítottunk, hogy a gonosz-toposz Rozsii bácsi
ellopja a kezdeményezést, és ezzel a full elda sereg és ork sereg megindulva
leaprítja a szállítójárműveinket és legénységeinket. Sikerült majdnem első
körben leradíroztatni magunkat majdnem a pályáról, és bár a mi első körünkben
automatikusan bejönnek az egységek, a pálya széléről befutó farkaslovasság és
az egy szál Dark Eldar Ravagerem nem nyújtott túl nagy fenyegetést az elda-ork
párosra. Sajnos csúnyán beaprítottak minket, még pontot sem szereztünk. Az
outflankelő wolf lord, aki a rhinóban érkezett az orkok szájába, nem tudott
sokat tenni, mert rossz tanácsot adtam Csabinak és nem akartunk kiszállni a
járműből egészen addig, amíg már késő volt, és a rhinót széjjellőtték az elda
tankok és Snazzgunok.
Jobb lett
volna, ha nem rakunk fel semmit, és akkor legalább első körben nem lövik szarrá
az egységeinket. Az elda mozgékonyság az ork “kurvasokat” lövő tűzerővel nagyon
halálos kombinácónak bizonyult.
2. Küldetés Annihilation
Felállás: Átlós
felállás, a tábla átlójától 12" re lehet felpakolni
Győzelmi
feltételek: Az ellenséges sereg minden teljesen elpusztított 300 pontjáért 1
győzelmi pont jár Másodlagos küldetések
1-1 pontért: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker
Speciális
szabályok: Random Game length, Opcionális Night Fight, Deep Strike, Infiltrate,
Scout, Outflank
Ez a küldetés
már kicsit jobban esett, mert ki tudtuk használni a fedezékeket, és
full-kreténben minden közelharci farkas egységet egy csoportba tömörítettünk.
De hiába a smoke, a night shield, ha a gonosz Hókuszpók Rozsii kapitány megint
elveszi a kezdést. A zöldbőrűek a pálya egyik felében beálltak egy 12-es
páncélú sorfalba (elnéztük a reinforced Ramszabályait), másik oldalon meg a 36”-re
és 48”-re lövöldöző elda grav tankok osztották
a halált. Disintegrator cannonnall (S5 AP2) esélyem sem volt ezeket
szemből kinyitni, a deep strike-oló Scourge osztag (akik nem szóródtak) balfék
módon egyetlen blasterrel sem találtak. Így a mérgező puskákat nyugodtan
elfelejthettem, és Rozsii kicsit fel is b*szta az agyamat, mikor megkérdezte,
hogy minek hozok ennyi mérgező fegyvert, ha egy trukkot sem tudok kilőni vele…
Viszont a wind rider elda jetbike-okat szépen leszedték, mint a pinty.
Nem játszottuk
végig, de az űrfarkasokat a magányos farkason kívül (és talán a wolflordon
kívül) lepukkantották, engem meg a banshee osztag tiport el. Itt is csúnyán
kikaptunk. Ez van, ezt kell szeretni. Nem szívesen játszanék még egyszer Exi és
Rozsii páros ellen J
A harmadik küldetést (szerencsére) már nem volt időnk lejátszani, lelkileg nem bírtam volna egy harmadik vereséget. Sajna ha közelharci sereggel sorsolnak össze, akkor fel kell készülnöm egy ilyen jellegű csapatversenyre, baráti hangulat ide, vagy oda.
Üdv:
Kaba
Kaba
HÉTVÉGÉN ARATÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁS
VálaszTörlésNagyon tetszett a bejegyzésed, belinkelem ide:
Törléshttp://warhammer40k.blog.hu/2016/06/28/veglegesitve_a_masodik_kmcs#more8852426
Szuper bejegyzés :) A nagy problémánk az volt, hogy a versenyformátumra számítva nem sok fedezékkel játszottunk, és az alapvetően közelharci egységek nem tudtak közel kerülni/rohamozni, emellett persze a trukk kb. hatszor lőtt körönként, és szemből esélytelen volt kilőni a szabály benézése miatt (meg ugye amiatt, hogy honnan is kezdődik a járművek oldala, ésatöbbi).
VálaszTörlésAz a "sokan" ÉN voltam - és azt is tudod, hogy hogy gondoltam :)
VálaszTörlésA gondolataim: rengeteg minden el fog dőlni a párosítással - majdnem annyi minden, mint a listaírással. Ha még gyakoroltok, gyakorold a legszarabb eshetőséget: ha olyan párt kapsz, akit semmiképp nem szeretnél.
A terep meg olyan téma, hogy gyakós seregnek sose lehet belőle elég, lövősnek meg lehetőleg az egész préri, saját deployban egy 3+ rom, azt' jó'van :) Mindenesetre egy full LOS blokkoló domb, vagy TÖMÖR épület jelentősen növeli a túlélési esélyeket, és sokat ad a játékhoz.