2016. június 28., kedd

KMCS 2 - Tesztjátékok

Üdv Kedves Olvasók!

Ahogy egy korábbi hozzászólásomban ígértem, megosztom Veletek a KMCS második fordulójára való készülődés képeit és eseményeit. Bár sokszor elmondták a fiúk az esemény zártkörű csoportjában, hogy ez ey barátságos és nem vérpistikés rendezvény lesz, úgy döntöttem, nem bízzuk a véletlenre, és nem veretjük szét magunkat a csapatversenyen, és kicsit gyakorlunk rá. Plusz mivel rajtam kívül mindenki új sereggel játszik, a szabályok berögzülése és a játékmenet gördülékenyebbé tétele érdekében összehívtam a bandát, hogy teszteljük a küldetéseket. Külön köszönet Hegedűs Csabi (Utao) kollégának, aki csapattársamként vállt vállvetve harcolt Exi eldái és Rozsii orkjai ellen.







1. Küldetés          Dawn of War                                                                                             

Felállás: Mindkét oldalról Max 1 HQ és 2 Troop rakható fel az asztalra (a két játékosnak össesen)
Az osztagok az asztal feléig állhatnak fel, de 18"-nél nem közelebb bármely ellenséges egységhez                        
Többi egység az első körben automatikusan a saját asztal szélről érkezik (kivéve amit a játékosok nem hagynak tartalékban)                                                                                              
Győzelmi feltételek: A pálya közepén 1 objektíva található melynek birtoklásáért  játék végén 1 pont jár.                            
Ezen kívül a táblanegyedek foglalásáért szerezheti 1-1 pont összesen 4. Táblanegyedet csak akkor
birtokol egy osztag, ha teljes terjedelmével a táblanegyeden belül helyezkedik el, és a negyedben nincsen         ellenséges egység. Figyelem! Vitatni is csak akkor lehet, ha az osztag teljes terjedelmével  egy negyeden belül van.
Másodlagos küldetések 1-1 pontért: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker 
Speciális szabályok:        Random Game length, Első körben Fixen Night Fight, Deep Strike, Infiltrate, Scout, Outflank



Na ez volt az a küldetés, ahol sikerült nagyon megszivatniuk minket. Miután kidobáltuk a Warlord traiteket és megnyertük a felrakást, úgy döntöttünk Csabival, hogy felrakunk a Space Wolf seregből egy rhinónyi grey hunter a pálya kellős közepére az objektívára, én pedig a pálya közepén lévő erdőbe a raideremet a warriorokkal. Így az ellenfelünknek nagyon szélre kellett felpakolni, kiszorítva őket a pálya közepéről. Arra viszont nem számítottunk, hogy a gonosz-toposz Rozsii bácsi ellopja a kezdeményezést, és ezzel a full elda sereg és ork sereg megindulva leaprítja a szállítójárműveinket és legénységeinket. Sikerült majdnem első körben leradíroztatni magunkat majdnem a pályáról, és bár a mi első körünkben automatikusan bejönnek az egységek, a pálya széléről befutó farkaslovasság és az egy szál Dark Eldar Ravagerem nem nyújtott túl nagy fenyegetést az elda-ork párosra. Sajnos csúnyán beaprítottak minket, még pontot sem szereztünk. Az outflankelő wolf lord, aki a rhinóban érkezett az orkok szájába, nem tudott sokat tenni, mert rossz tanácsot adtam Csabinak és nem akartunk kiszállni a járműből egészen addig, amíg már késő volt, és a rhinót széjjellőtték az elda tankok és Snazzgunok.




Jobb lett volna, ha nem rakunk fel semmit, és akkor legalább első körben nem lövik szarrá az egységeinket. Az elda mozgékonyság az ork “kurvasokat” lövő tűzerővel nagyon halálos kombinácónak bizonyult.







2. Küldetés          Annihilation                                                   
Felállás: Átlós felállás, a tábla átlójától 12" re lehet felpakolni                                                
Győzelmi feltételek: Az ellenséges sereg minden teljesen elpusztított 300 pontjáért 1 győzelmi pont jár Másodlagos küldetések 1-1 pontért: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker                                              
Speciális szabályok: Random Game length, Opcionális Night Fight, Deep Strike, Infiltrate, Scout, Outflank







Ez a küldetés már kicsit jobban esett, mert ki tudtuk használni a fedezékeket, és full-kreténben minden közelharci farkas egységet egy csoportba tömörítettünk. De hiába a smoke, a night shield, ha a gonosz Hókuszpók Rozsii kapitány megint elveszi a kezdést. A zöldbőrűek a pálya egyik felében beálltak egy 12-es páncélú sorfalba (elnéztük a reinforced Ramszabályait), másik oldalon meg a 36”-re és 48”-re lövöldöző elda grav tankok osztották  a halált. Disintegrator cannonnall (S5 AP2) esélyem sem volt ezeket szemből kinyitni, a deep strike-oló Scourge osztag (akik nem szóródtak) balfék módon egyetlen blasterrel sem találtak. Így a mérgező puskákat nyugodtan elfelejthettem, és Rozsii kicsit fel is b*szta az agyamat, mikor megkérdezte, hogy minek hozok ennyi mérgező fegyvert, ha egy trukkot sem tudok kilőni vele… Viszont a wind rider elda jetbike-okat szépen leszedték, mint a pinty.







Nem játszottuk végig, de az űrfarkasokat a magányos farkason kívül (és talán a wolflordon kívül) lepukkantották, engem meg a banshee osztag tiport el. Itt is csúnyán kikaptunk. Ez van, ezt kell szeretni. Nem szívesen játszanék még egyszer Exi és Rozsii páros ellen J                                                                                      

A harmadik küldetést (szerencsére) már nem volt időnk lejátszani, lelkileg nem bírtam volna egy harmadik vereséget. Sajna ha közelharci sereggel sorsolnak össze, akkor fel kell készülnöm egy ilyen jellegű csapatversenyre, baráti hangulat ide, vagy oda. 

Üdv:
Kaba

4 megjegyzés:

  1. HÉTVÉGÉN ARATÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁS

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszett a bejegyzésed, belinkelem ide:
      http://warhammer40k.blog.hu/2016/06/28/veglegesitve_a_masodik_kmcs#more8852426

      Törlés
  2. Szuper bejegyzés :) A nagy problémánk az volt, hogy a versenyformátumra számítva nem sok fedezékkel játszottunk, és az alapvetően közelharci egységek nem tudtak közel kerülni/rohamozni, emellett persze a trukk kb. hatszor lőtt körönként, és szemből esélytelen volt kilőni a szabály benézése miatt (meg ugye amiatt, hogy honnan is kezdődik a járművek oldala, ésatöbbi).

    VálaszTörlés
  3. Az a "sokan" ÉN voltam - és azt is tudod, hogy hogy gondoltam :)

    A gondolataim: rengeteg minden el fog dőlni a párosítással - majdnem annyi minden, mint a listaírással. Ha még gyakoroltok, gyakorold a legszarabb eshetőséget: ha olyan párt kapsz, akit semmiképp nem szeretnél.

    A terep meg olyan téma, hogy gyakós seregnek sose lehet belőle elég, lövősnek meg lehetőleg az egész préri, saját deployban egy 3+ rom, azt' jó'van :) Mindenesetre egy full LOS blokkoló domb, vagy TÖMÖR épület jelentősen növeli a túlélési esélyeket, és sokat ad a játékhoz.

    VálaszTörlés