2011. március 15., kedd

Urban War

Üdv mindenkinek ezen a szép tavaszi napon!

Sok idő kihagyás után visszatértünk mi is, és örömmel láttuk, hogy az Inkvizítor.hu oldalon a többi terepasztalos kolléga mellett a mi blogunk, a Gate of Hell is bekerült a Blogfigyelő ablakba (köszönjük Roodie-nak, a programozó családapának).

Némelyek tudják, akik követik a Grim War Debrecen Stand-up-szerű topik eseményeit, hogy végképp szakítottam a klubban már 2006 óta űzött, és az országban legtöbbek által játszott stratégiai asztalos játékkal, a Warhammer 40000-el. Szép volt, jó volt, de tényleg minden bőrt lehúztunk már róla. Volt itt 4. és 5. kiadás, két befejezetlen klubos kampány, házi verseny, apokalipszis, és még a Battle missions speciális küldetéseiből is nyomtunk párat.

Nincs okom és jogom sem szidni a W40k-t, hiszen a háttérvilága tényleg megragadó, a seregek változatosak és egyediek (elfek és orkok lézerfegyverrel, nyami), és a játékrendszer tényleg kidolgozott. Szívesen nézek meg még ma is a klubban 40k meccseket, de én magam már nem kívánok részt venni egyben sem.

Célom tehát továbbra is az, hogy a blogon kitekintgessünk más játékok felé. Ezeket Magyarországon főleg a Gólem művek forgalmazza, és az elején koncentráljunk rá főleg a scif-fi és fantasy skirmish játékokra, amik egyelőre még nem futottak be olyan szinten kis országunkban, mint az Infinity.

Na, de ennyi duma után lássuk az első áldozatunkat, az Urban Mammoth-ot!


Általános információk:
Az Urban War egy skirmish TTG, melynek három szabálykönyve is létezik. Az első (általam preferált Urban War: Strike-Team Actions) a kis, 10-14 figurás meccsekre épül, a második (Metropolis: Battle-Force Conflicts) már a grandiózusabb ütközeteket segít megjeleníteni. Végül itt van a harmadik (Urban War: CLAU-Team Actions ), ami a Warmachine-ben a warjackekhez hasonló gépezeteket kívánja előtérbe helyezni.

A játék kiadója az Urban Mammoth, ami kiadója a Warheads-nek és a Xyston Miniatures figuráinak is. Ezen a linken találjátok meg a honlapját.

Sztori:
Iskandria - Planetáris adatok

Iskandria, a kis kék világ hatalmas városa. Régen százmillióknak adott otthont, a birodalom, a kereskedelem és a kommunikáció székhelye és több ezer bolygórendszer csomópontja volt. Jelenleg a város egy hatalmas, tátongó temető. A hatalmas épületei összedőlve, főútjai, mint egy több helyen meglőtt és megkínzott óriáskígyó, megtépázva és kilyuggatva hasalnak mindenhol. Az embereknek nem sok választása maradt: a harc, a bujkálás a mélyben, de akinek nincs szerencséje, az már szerves része a Koralon asszimilációnak. Hadiflották gyülekezője és a hadsereg mozgósítási célja ez a hely, hol az emberiséggel ellenséges lények szállják meg a melegvizű tengereket Iskandria körül, fokozatosan mérgezve azokat.
És a Halál minden sarkon éberen figyel...

Az összhangulat olyan, mintha fognánk a Warhammer 40000 fajait, az Infinity seregeit, beleraknánk egy hatalmas turmixgépbe, és a végén megsóznánk az egészet egy kis Terminátorral.


ISKANDRIA - Kontinentális Térkép


A fajok:
Iscandria világát hét nemzetség tapossa, melyek nagyon változatosak, és sok közülük képes más frakcióval szövetségre lépni, mely még tovább fokozza a gyűjtők és taktikusok lehetőségeit. Lássuk hát, kik ők!


Junkers - Ironglass légiói



Ironglasson, a Junker anyabolygón uralkodik a brutális, mindenhová elérő hatalom, a militarista Junker Birodalom Szenátus. A Junker politikában és közösségben a hatalom, és az erő mindenek felett áll, minden más dolog eltörpül mellette. Bár a Szenátuson belül a politikai pártok folyon változnak, átalakulnak, szenátorok felemelkednek és elbuknak, a Junker Birodalom mindig stabil, agresszív és összetartó erőt képvisel a kisebb hatalmak számára. Az erőteljes Junker seregek nagy részét az Elitélt Légiók alkotják. A toborzás sohasem probléma, hisz bármily csekély is a bűne az elítéltnek, a szolgálati időt köteles leszolgálnia a Légiónál.


Miért jó játszani a Junkerekkel?
A Junkerek harcai különösen véresek. A parancsnokok örömmel küldik a húsdarálóba és az ellenség céllövöldéjébe a szerencsétlen elítélteket, tudva, hogy a "szükséges áldozatok" helyére mindig jönnek mások. Ha mégis kimerítenék a Légió "készleteit", vagy ha különleges adottságokra és helyi tudásra lenne szükség, akkor a Junker parancsnokok szívesen fordulnak a helyi Gladiátor állomásokhoz támogatásért.

  • Erőségek: Olcsó, beáldozható gyalogság végtelen hada, megtámogatva hátulról erős (ám alap) nehézpáncéllal. Jó közelharci képességek, Gladiátor szövetségesek.
  • Gyengeségek: Korlátozott tűzerő.
  • Kaba mondja: Ha szereted a "Brute force"-t, azaz a nyers erőt, és igazán tökös legény vagy, akkor a Junkers a Te sereged. Tökéletes választás azoknak, akik szeretnek belecsapni a lecsóba, nekimennek vörös ingben a feldühödött bikának, és nem számolják a veszteségeket egyik oldalon sem!
Gladiátorok - Erő és dicsőség!


A zord Junker birodalom szívében foglal helyet Ironglass Szenátusa, ahol az erő az egyetlen jelentős érték. A Junker politikában (és a társadalom más részén is) minden más jelentékeny. "Minek ereje nincs, az fontos miképp lehetne?"
Minden egyes Junker városnak fontos eleme a gladiátor aréna, ami a város vezető osztályai számára hatalmas segítség, melynek segítségével ha nem is tökéletes boldogságban, de csöndben tarthatják az elnyomott populációt. Az arénák hősei, akik nap nap után fellépnek az aréna véres színpadán, többnyire elítéltekből és a privát "klubok" állományaiból tevődnek össze. Ezek a brutális harcosok senki ember fiát nem tisztelik, csak saját bajtársaikat, fő erényeik pedig az "Erő és dicsőség".

Miért jó játszani a Gladiátorokkal?
A Gladiátorok csapata, akárcsak a Junkereknél, erősen közelharc orientált sereg, és a lőfegyvereket, a technikát még hírből sem ismerik. Cserébe viszont hihetetlenül bátrak, és a vágóeszközök igazi mesterei. Szükség esetén bármikor segítségül tudják hívni a helyi Junkereket.
  • Erősségek: Könnyen felszerelt minőségi gyalogosok, keményen edzett harcos bestiákkal. Nagyon jó verekedők, és Junkereket is hívhatnak soraik közé.
  • Gyengeségek: Korlátozott tűzerő, a technológia csúcsa számukra a szakóca, és nehéz páncélokban sem feszítenek.
  • Kaba mondja: Barbár közelharci rohamsereg, amik a legvérengzőbb dögökkel rohangálnak a pályán. Tökéletes választás azoknak a vérbenforgó szemű játékosoknak, akik azon mondás szerint élnek, miszerint: "Tartsd közel a barátaidat, de az ellenségeidet még közelebb".
Syntha - Bízz a gépekben!


A Syntha túllépett már az emberi gyarlóságon a gépek irányába, és ők tartják magukat az emberiség fejlődésének következő lépcsőfokának. A társadalmuk célja a tudomány és technológia fejlesztése, és életüket minden téren egy masszív, mesterséges intelligencia irányítja, a Prime. A Syntha anyabolygóját szintén Prime-nak keresztelték el, és lakói az AI alkotórészei. A bolygó ismert továbbá arról, hogy ez az egyetlen forrása a Prime-Obszidián nevezetű ritka ásványnak, amit az AI építéséhez használnak. A Syntha minden erejével azon dolgozik, hogy hamarosan eltűnjenek az emberek és gépek közötti határok, és tartályban nőtt emberek, biomechanoidok, kiborgok és androszintetikus robotok jelentsék ezek után az Életet. Ezen eltökéltségüknek, technológiai fölényüknek a többi fajjal szemben és jól szervezettségüknek hála jelentős erővé kovácsolódott a galaxisban.
Miért jó játszani a Synthával?
Ha imádod a technikai kütyüket és biszb*szokat, akkor szeretni fogod a robotikus androszintetikus katonákat. Félelmet nem ismernek, és képesek olyan fegyvereket is cipelni, amiket normál emberek markolóval tudnának csak megmozdítani. Azonban, mint minden számítógép, ők is kiszámíthatók és rugalmatlanok. Ezen okból mindig egy félig még ember (utasítás orientált) Biogépész vezeti őket a csatatérre.

  • Erősségek: Szívós, félelmet nem ismerő robotok, akiket erősen feljavított "szuperemberek", biomechanikus kiborgok vezetnek. Messziről kilövik a Szaturnusz tetejéről a nyúl bajuszát, és közelharcban sincsenek elveszve.
  • Gyengeségek: Lassúak és rugalmatlanak, mint a Commodor 64, és drágaságuk miatt állandóan kisebb a létszámuk az ellenségnél.
  • Kaba mondja: Technológiailag a legfejlettebb emberi frakció. Ha kalapálás helyett jobban szereted messziről fejbelőni az ellenségedet, és nem szégyellsz hatalmas nagy ágyúkat cipelni a harctérre a hátadon, akkor imádni fogod őket. Akárcsak a Viridianok, a kezdő játékosok kedvencei.
VASA - Az igazság mindenek felett


A VASA bolygója a jeges Vacillus, mely halott napja, a Leviathan körül kering. Hasonlóan a Junkerekhez, a VASA hatalma is elég messzire terjed, sőt, a legmesszebbre. A távoli múltban csupán egy tudományos microvállalat volt, de mostanra már hatalmas csillagflottáknak parancsol, amik messze lealázzák számukkal bármely riválisukat. A VASA irányítása alatt tartja az összes jelentős Gray-kapukat, melyek a csillagközi közlekedés kikerülhetetlen csomópontjai; az utazókat pedig komoly adókkal terheli, melyből a rendőri, vám- és békefenntartási szolgáltatásait finanszírozza. Bár jóságosnak tűnik, a disszidálók szerint a VASA egy erőszakos, és basáskodó hatalom galaxisszerte.

Miért jó játszani a VASA-val?
A VASA haderői mindig lelkesek, és hihetetlenül jól felszereltek és kiképzettek. Bizalmukat a mozgékonyságot támogató taktikákba fektették, ami nehéz és kiszámíthatatlan ellenséggé tette őket. De ha szűk helyre szorulnak, ahol közelharc uralkodik, könnyen hátrányba kerülhetnek. Ezért a rendőri és vámszolgálatot végző VASA erők gyakran lépnek kapcsolatba a bűnügyi alvilággal. Ha gyorsan fogynak az emberek, vagy helyi ismeretre van szükség, a parancsnokok szeretik bevonni a Triad erőket a harcba.

  • Erősségek: Megbízható katonák, nagyon mozgékony és elit rohamosztagok. A VASA sereg egy kitűnő koktél, melyben keverednek a jó lövész és közelharci képességek. Szövetségesként Triadokat is lehet hozni.
  • Gyengeségek: Bár erőteljesek és mozgékonyak, az elit egységek nagyon drágák, így mindig ők lesznek kevesebben.
  • Kaba mondja: Ha szereted a technológiailag fejlett, gyorsan és keményen odacsapó sereget, és gondolkodásban levered a szomszédban lakó lassú felfogású Buta Bécit, akkor ez a neked való csapat!
Triads - A Harcos útja


A Triadok mindenben az ősi tradíciókat követik. Egy igazi Triad tudja, mit jelentenek klánhűség, a feljebbvalók tiszteletének, az önnön érdekek félreállítása és a harcművészetekben jártasság dicső eszméi. És persze a bűnözésből származó profit.
A Triad bűnügyi alvilága tökéletesen meg tud lapulni a társadalom által folyó ügyletekben, mely folyamatot csak az igazán éber szemlélődő veszi észre, valamilyenillegális aktivitások során. Sok Triad banda és család van, melyek kisebb-nagyobb viszályban állnak egymással. Ezek a viszályok évekig, vagy akár évtizedekig is tarthatnak. Az egyetlen dolog, ami egyesíti a klánokat, az nem más, mint a "külsősök" iránti gyűlölet és bizalmatlanság.
Miért jó játszani a Triádokkal?
Bár nem részesültek igazi harci kiképzésben, a Triad harcos tradícióknak hála megállják a helyüket a csatatéren. Minden bizalmukat a drága, sokszor megbízhatatlan fekete piacon beszerzett katonai fegyverekbe fektetik. Ez okból sok Triad harcos könnyen felszerelve, és többnyire tradícionális fegyverekkel indul a csatába. Persze ennek hátránya is van, mégpedig hasonlóan a VASA-hoz, itt is könnyen létszámfölénybe kerülhetünk az ellenséggel szemben.
Ezért is hívják gyakran segítségül a jól felszerelt VASA erőket.

  • Erősségek:Könnyű páncélzat, de talán a legjobb "svájci bicska" egységek, akiket gyorsan mozgó közelharci specialisták fedeznek hátulról. Akár lövés, akár közelharc, mindegyikben megállják a helyüket. És persze VASA erőket hívhatnak az oldalukon harcolni.
  • Gyengeségek: A technológiával és a nehéz páncélzattal hadilábon állnak ők is.
  • Kaba mondja: Aki szereti a stílusos, rugalmas, mindenre jó sereget, az ne is keressen tovább! Aki hamar megunja a "lövök mindennel" és a "közelharcolok mindennel" taktikákat, és egy esztétikailag szép seregre vágyik, annak jó szívvel ajánlom a Triadokat.
Viridian - Szövetségi erők


A Viridian honbolygó, a Viridia egy erősen kereskedelmi birodalom közepén bolyong. Foggal-körömmel ragaszkodik a szabad kereskedelemhez, a demokráciához és az "emberséges" kapitalizmushoz. A Viridain kormányzatok ezen nézeteket az erős rendőri felügyelettel kívánják megtartani. Ezek a haderők erejüket a kiváló tűzerejükkel szeretik megoldani, és nem szeretnek hosszan elnyúló ütközetekbe bocsátkozni, ugyanis a nagyszámú áldozatok szavazatok vesztését jelenti a szavazások során.

Miért jó játszani a Viridianokkal?
A Viridianok, ellentétben a Junkerekkel, kerülik a véres közelharcokat, helyette inkább messziről vagánykodnak. Ezen okból kifolyólag kizárólag messzitávra gyúrtak a fiúk, ami egyben legnagyobb gyengeségük is, mikor szemtől szembe találják magukat például egy vérszomjas gladiátorral. Ha a helyzet úgy hozza, tudnak hozni pár erős közelharci specialistát, bár ők igazi ritkaságnak számítanak.

  • Erősségek: Jól képzett és megbízható tengerészeti gyalogság, amik hosszú távú lövéseket kiirtanak mindenkit, akire rá tudnak látni.
  • Gyengeségek:Elég korlátozott rohamképességek.
  • Kaba mondja: Nagyon megbocsátó sereg a hibákkal szemben, bár sűrű terepen vagy gyors mozgású, közelharci ellenség ellen fel kell kötni a gatyát. Ha most kezded a játékot, lövöldözni szeretnél, és nem szimpatizálsz a két lábon járó Pascal-programokkal, akkor ez a Te sereged!
Koralon - A Végítélet hírnökei


A Koralon a legnagyobb fenyegetés, amit az emberiség ismer. Sötét és ijesztő technológiák segítségével egy hatalmas, idegen elme képes eltorzítani a megszerzett világokat, és azoknak lakóit önmaguk torz paródiáivá. Az emberiség nem tehet mást, mint fokozatosan hátrálni a végeláthatatlan mészárlás elől.
Az "igazi" Koralon valóban egy jelentős és félelmetes ellenség, ami mestere az idegen technológiáknak, melyek bármely más emberi találmánynál ütősebbek. És még ha ez nem lenne elég, az idegenek gyakran alkalmazzák harcaikban a számukban folyamatosan duzzadó hibrid Koraloniakat, az elejtett világok eltorzult mutánsait.

Miért jó játszani a Koralonnal?
A Koralon az erős, közelharci képességekre tették a hangsúlyt, és egyetlen gyengepontjuk abban rejlik, hogy nem szívesen lövöldöznek távolsági fegyverekkel. Ehelyett inkább gyorsaságra fejlesztették ki magukat, és imádják az ellenségüket megijeszteni, mikor hirtelen a semmiből ugornak elő. Általában a harcokat a tömegesen előreküldött, feláldozható hibridek tömegének lemészárlása kezdi meg, akik megtisztítják az utat az igazi (höhö, aranyvérű :-)) Koraloniak előtt az igazi csapásra.

  • Erősségek: Ha más játékokban is szeretted az idegen erőket, szeretnéd a gyönge emberiséget feláldozható hibridek által felzabáltatni, akkor ezt a sereget Neked találták ki. Ha őket választod, Tiéd lesz az egyik legmozgékonyabb sereg, ugyanis az idegenek úgynevezett Warp Portálokon közlekednek, ami nem más, mint ideiglenesen nyitott féreglyukak a valóság matériájában. Közelharcban igazi császárok.
  • Gyengeségek: Ha lövöldözni szeretnél, rossz helyen kutakodsz, hosszú távú fegyvereik egyáltalán nincsenek.
  • Kaba mondja: Egy olyan játékos kezében, aki ki tudja használni a lenyűgöző mozgékonyságát a Koralon seregnek, nagy fejfájást tud okozni az ellenfelének. Továbbá ajánlom azon játékosoknak, akik szeretik az ellenfelüket nemcsak az asztalon, de pszichológiai hadviselésben legyőzni, ugyanis ezek a dögök a frászt hozzák mindenkire!
------------
Összefoglalás 4 mondatban:
  1. A játék legnagyobb és egyetlen hátránya, hogy a szabályrendszert sajnos egyáltalán nem ismerem még, ugyanis 20 fontba kerül az alap szabálykönyv, és nincs kedvem a 2 fontos pdf-et sem letölteni, de ha valaki rendelkezik eggyel, privátban meg tudjuk beszélni ;-)
  2. A játék nagyon jól támogatott, van külön fórumja, és a fórumban le lehet tölteni az ingyenes, időszakonként megjelenő INN nevezetű e-magazint, amit tényleg játékosok írtak játékosoknak.
  3. A figurák gyönyörűek, kidolgozottak, és bár élőben még nem láttam kifestett figurát, szerintem a kezdődobozok árai (~6000 Ft) sem olyan vészesek.
  4. Ha minden igaz, az alapdoboz figurái műanyagok, bár skirmish játékoknál az igazán nem zavaró, ha fémből vannak.
Köszönöm mindenkinek a figyelmet, remélem felkeltettem az érdeklődéseteket, és ha nem is váltok potenciális játékosokká, remélem jól szórakoztatok az írásom olvasása közben. A kommentekbe szívesen várok észrevételeket, tapasztalatokat a játékról, illetve azt is szívesen olvasnánk, ki milyen sereget választana, és miért éppen azt?

Üdvözöl mindenkit:
Kaba

9 megjegyzés:

  1. eloben nem lattal, de ott voltal a GD-n.
    erre gondolok, ugy tudom talan VASA: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=179354575421027&set=a.179354305421054.35674.145059825517169

    M.

    VálaszTörlés
  2. Ja, tényleg, a festések között láttam őket! Figyelmetlen és szétszórt voltam :-)

    VálaszTörlés
  3. KAba !

    Jól sikerült kis írás ! Bár szevsz a játék nagyon felismerhető az egyes ihlető játékok stíluselemei. Bár ez nem biztos , hogy baj !
    SZvsz a szab könyv ha nem veszed meg akkor játszani sem fogsz tudni ! Esetleg olvass beke ha a Gólem fele jársz :-)
    JA és nem vagyok én olyan öreg :-)!

    MAC

    ui: ..vagy igen ????

    VálaszTörlés
  4. Kár, hogy mostanában nem esik útba a Gólem, de amit a promó anyagban láttam belőle, az nagyon bejövős, szóval lehet beruházok egyre. Majd meglátjuk.

    VálaszTörlés
  5. Kaba, még sok ilyen írást!
    Istencsászár :)

    Bala

    VálaszTörlés
  6. Jaja. Igen jóféle kis poszt lett. A szomorú, hogy egész kedvet kaptam a VASA teamhez... =P

    VálaszTörlés
  7. Akiket érdekel a játék, a második kiadás magyar szabálykönyve:
    http://golemmuvek.hu/fileok/UrbanWar2.pdf
    Valamint a magyar facebookos oldal:
    http://www.facebook.com/pages/Urban-War-Magyarorsz%C3%A1g/155414504623037?ref=stream

    VálaszTörlés
  8. Kicsit megkésve :-) .... Jó kis kedvcsináló cikk! Tavaly év vége óta immáron négy játékossal tudjuk tolni a csatákat. Nagyon jó kis játék! Üdv: Panzer

    VálaszTörlés
  9. Ez tényleg megkésett kicsit, de örülök, hogy a messzi-messzi Dunántúlon akadnak játékosok!

    VálaszTörlés