2015. május 13., szerda

Better Call Bolt Action

Sziasztok Olvasók!

Jelentem, nem tűntem el. Nem kell hívni a falut, hogy ássák ki a kutat, és nem zártam be magam a fészerbe sem :-)
Csak nagyban az előkészületi fázisban vagyok. Munka és táncpróbák mellett nehéz sok mindennel foglalkozni, főleg ha sorozatfüggővé is válik az ember. Tegnap néztem végig ugyanis a "Better call Saul" sorozat első évadját, ajánlom minden Breaking Bad (Totál Szívás néven ment magyarul) rajongónak, de azoknak is, akik nem nézték azt. Mondjuk ők a legelső rész fekete-fehér előzetesét nem fogják érteni. Nagyon jó sorozat, de az első évad vége rettenetesen depresszív. Mondjuk jó értelemben depresszív :-)



Na, de térjünk inkább rá a terepasztalos státuszjelentésre. Egy északi jóakaróm elküldte nekem a legismertebb történelmi terepasztalos játékos doksik biztonsági másolatait, köztük a Bolt Action szabálykönyveit is. Továbbá megkaptam tőle az okkult, alternatív Weird World War 2 témából a SotTR könyveket is (Secrets of the Third Reich), amiről már korábban is beszéltem, de később is sokat fogok mesélni.



A Bolt Action szabálykönyv olvasása jelenleg is folyik szabad időmben, már majdnem az alapkönyv felének a felénél járok :)
Hasonlóan a többi terepasztalos stratégiai játékos szabálykönyvhöz itt is az alap dolgokkal kezdi (kockák, mérőszalagok, sör mint célzóvíz használata, True Hány of szájt), de találkoztam pár eddig ismeretlen, forradalmi újítással is.

Ezek:
1) Minden egység a táblán kap egy "order die"-t, azaz egy "parancskockát". Ez egy D6 (hatoldalú dobókocka), ami nemcsak jelzi, milyen parancsot adtál az egységnek (összesen hatféle létezik), hanem van egy másik speciális szerepe is. Mégpedig...
2) Mindkét játékos, miután kiszámolta, hány egységük van, annyi parancskockát pakolnak egy nagy közös "kockacsuporba" (dice cup), vagy kosárba, vagy dobozba, vagy kalapba, vagy kiszáradt fókagyomorba (vagy valamilyen más nem átlátszótárolóedénybe). Az egyik ellenfél mondjuk piros kockát használ, a másik meg mondjuk hupililát.
A játék menete pedig lényegében az, hogy találomra kiveszel egy kockát, ha az ellenfeléé (piros és nem hupilila), akkor ő választ egy egységet, aktiválja egy paranccsal. Aztán húztok megint egy kockát, akié a kocka, választ egységet, leteszi, stb. Tehát aki több, kis pontszámú gyengébb egységgel jön, annak az az előnye, hogy valószínű többször következik, és hamarabb tud reagálni az ellenfélre (mielőtt az még bármit tehetne). De ez sem biztos ugye.
3) Ami még új dolog volt, hogy ha meglövik az egységet, és eltalál valakit, akkor az "pinnelődik", azaz földhöz lesz szegezve. Ez eddig nem új. De! Ha ugyanabban a körben megint meglövik és megint találatot okoz, akkor újabb "pinnelődési" pontot kap. Az mindegy, hány fő veszteséget vagy mekkora károsodást okoz, a lényeg, hogy kap egy pontot. Ennek az az értelme, hogy amikor olyan parancsot kap, amihez dobni kell morált, akkor hozzá kell adni a dobás értékéhez a pinnelődési pontok számát. Ez azt szimbolizálja, hogy az az egység, akit több ellenség is tűz alatt tart, az valószínű nem fog kisasszézni olyan vidáman a fedezékből, inkább hasravágja magát ("hit the dirt") és addig fekszik a földön, amíg el nem ül a vihar. Szerintem ez egy nagyon jó szabály.



További fejlemények:
- A Teuton lovagjaim már az országban vannak, szóval a SAGA is hamarosan beindul.
- Beowulf kollégától vettem pár 1:72-es late war német figurát, azokkal tudok majd Bolt Actiont játszani. Érdemes a Kínál - egyéb topikot nézegetni, rengeteg 1:72-es cuccot lehet találni.
- Kockákat és mérőszalagot még nem sikerült vennem, de nincsenek elfelejtve.
- Pogi is szeretne majd WAB-ozni,de rómaiakkal, ami számomra örömhír. A Hail Caesart is meg akarom azért nézni, de azt egyáltalán nem ismerem még.
- WAB-hoz a pun sereget pénteken viszem Érchez festetni.
- Megtaláltam egy egészséges pontszámú gall/germán barbársereget, amit még 5-6 éve vettem Érctől, amikor még Pesten lakott :-)

Egyelőre ennyi, ha van valami érdemleges, akkor jelentkezek.

Üdv:
Kaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése