2011. július 9., szombat

Új rajzok és blogos tanulság

Üdv Olvasók!

Mostanában újra volt időm rajzolni, és meg kell mondjam, az a 3-4 havi kimaradt rajzolás elég keményen meglátszik majd a mostani rajzaimon. Hiába, ez is olyan mint a festés, ha az ember nem gyakorolja minden nap, akkor hamar elfelejti. Úgyhogy kérlek most az egyszer ne illessétek őket túl nagy negatív kritikával, tisztában vagyok vele, hogy némelyik átlagon aluli minőségű lett.

Kezdjük hát betűrendi sorrendben. Az első rajzom még valamikor tavaly ilyenkor mestint gyakon készült, akkoriban láttam a Titánok harcát, és megfogott a kígyótestű Medúza figurája. Persze a Heroes 3-as Medusa Queen erősen érződik rajta :-) A kép újabb bizonyítéka, hogy a piros és fekete milyen jól kiegészítik egymást, és agresszivitást ad a figurának.




A következő két kép egy kaptafa alá ment: mikor azt hittem, lesz egy High elf seregem (lásd Seregszemlés bejegyzés), gondoltam rajzolok pár hájelfet, hogy ráérezzek a sereg fílingjére. Nagyon furcsa volt letisztult és keskeny vonalakat rajzolni, de legnagyobb nehézséget a hosszúkás arc és a keskeny, vágott szemek adták. Még sohasem rajzoltam sötét és night elfen kívül bármilyen más elfet ilyen közelről, ami elég szégyen, főleg mert fantasy világokban kötelező jelleggel jelen vannak.
A következő képhez annyit tudnotok kell, hogy nemrég voltam Zombie mesternél, aki bizonyos anyagi okokból megvált néhány veterán Duelist, Rúna, Fanfár és Dragon magazintól (néhány = kb. 75 darab), mellette vettem még tőle Mágusos és Vámpíros meg kitudjamégmilyen szerepjátékkönyveket, mert imádom a régi, igényes magazinokat és történeteket. Ezekben a White Dwarffal ellentétben hasznos cikkek vannak az új megjelenésekről, a tournamentekről és a nyertes deckek listájáról, tippekről és trükkökről, szóval minden, amit egy kártyás versenyző jó, ha tud. Hihetetlen hangulatosak a történetek, a novellák, de sajnos az utolsó számokban már ott is érződik az, hogy pénzt ezzel itthon soha nem tudnak keresni egy magazin szerkesztői, elsődleges céljuk a magazinokkal a hobbik terjesztése volt (ismerős, nemde?).

Ezekből a magazinokból és könyvekből rengeteg rajzot fogtok látni, jelenleg most kettő készült el, két Magices (az egyik a rókaharcos a Kawigama kiegből, a másik egy selyemhernyó az Unglued kiegből):
Kedvenc spanyol rajzolóm Nachomon, akinek gyakran másolgatom a figuráit, mert bejön a stílusa, de főleg csak a fekete-fehér képregényei. Színesben valahogy elvesztik ezek a figurák a varázsukat. A következő képregényszelet egy zeppelin tetején játszódik, ahol egy hosszú hajú hős szamurájkarddal valami velőset szól be a gépet vezető, gonosz tekintetű széparcú ápolónőnek.Végül elérkeztünk nagy szívügyemhez, American McGee hősnőjéhez, Alízhoz. Aki nem ismeri McGee munkásságát, annak csak annyit mondok: Lewis Caroll meséket kever nagyon jófajta sötét, viktoriánus horrorral, és megfűszerezi őket egy csipetnyi Steampunkkal. Nézzetek utána, mert az Alice, és az Alice: Madness returns játékoknak a hangulata valami elcseszettül jó! (Sajna a játék tele van bugokkal, és a platform ugrálástól 10 perc után kikészülök).

Legjobban rajta látszik, mennyire elrontottam a rajzot, de megjegyzéseket fűztem hozzá, amiket következő rajznál betartva lehetőleg jobban sikerül.

Végül a jól megígért tanulság a blogolással kapcsolatban:
Soha többé nem fogok visszatartani ennyi blogbejegyzést, aztán kiokádni egyszerre. Elég rosszul bántam Veletek, Olvasókkal. Előbb kiéheztettelek Titeket, majd hirtelen egy tölcséren keresztül lenyomtam a torkotokon több heti gondolatomat, ami be kell vallanom, még nekem is sok volt néha :-) Úgyhogy mostantól nem gyűjtöm fel a bejegyzéseket, amint lesz valami, ki is írom.

Vigyázzon mindenki magára ebben a nagy dögmelegben, kellemes nyarat és pihenést kíván:
Kaba

6 megjegyzés:

  1. Szerk:
    Még mielőtt felhördülnének a McGee fanok, kijavítom magam. Nemcsak ebben a stílusban dolgozott a Mester, a Scrapland teljesen más jellegű volt, de igazán az Alice-szel lett híres (sajna a Grimm elég ergya lett, az Oz meg sose készült el).

    VálaszTörlés
  2. Szerintem tök jók a rajzok Kaba főleg a hájelfes tetszik, de sajna amit írtál kísérőszövegbe annak a felét sem értem :-( úgy érzem elkezdtem öregedni. Már várom a folytatást :-)

    VálaszTörlés
  3. McGee a Doom-mal és a Quake-kel lett híres az eggyel idősebb generáció számára - jegyzem meg úgy, hogy nem vagyok rajongója, mert nem csinál mást, csak ügyesen lapátolja át a Slave Labor képregénykiadó által meghonosított látványvilágot, történetmesélést, hangulatot játékokba, filmekbe a "hátha valaki nem ismeri és akkor azt hiszi én mekkora eredetiség vagyok" szellemben. :)

    Tegnap már lájkoltam a kedvencemet a Picasában. (:

    VálaszTörlés
  4. @Darkplant:
    Én is szeretnék ilyen ügyesen lapátolni ;-)

    VálaszTörlés
  5. Kaba, nem a mennyiséggel volt baj, hanem egyszerűen nem hagytál 2-3 napot a bejegyzések között... Na, valamikor ezt megbeszéljük.

    VálaszTörlés
  6. Egyre profibbak a rajzok Kabalaman! Gratula! :)

    Panzer

    VálaszTörlés